پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۶۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۳۱۵ مورد

چهارشنبه ٢٥ مهر ١٣٩٧ ساعت ١١:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 566 نفر )

امسال در هفته ملی غذا محور برنامه های استانی معاونت غذا و دارو آشنایی مردم با کالاهای سلامت محور بخصوص کالاهای غیرمجاز و قاچاق است.

به گزارش «وب دا» معاون غذا و دارو با بیان این مطلب گفت: کالاهای سلامت محور فرآورده هایی هستند که با سلامت مردم سر و کار دارند و شامل انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی، آشامیدنی، دارو، مکمل، فرآورده های طبیعی و تجهیزات و ملزومات پزشکی هستند.
دکتر «علی یوسفی» با بیان اینکه اقلام موجود در بازار که تولید داخلی است باید دارای آرم سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی ساخت باشند، افزود: محصولات وارداتی نیز باید دارای فولوگرام فارسی با درج نام فرآورده، شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا، شرکت وارد کننده و شرکت تولید کننده و نام مواد متشکله و دارای برچسب رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت و سلامت کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو باشند.

این مسئول تاکید کرد: در صورتیکه کالایی دارای هیچ کدام از شرایط فوق نباشد؛ قاچاق، غیرمجاز و تقلبی است و استفاده از این کالاها عوارض متعددی برای مصرف کننده ایجاد می کند.
وی در ادامه افزود: نظارت بر عرضه کالاهای سلامت محور توسط کارشناسان غذا و دارو به صورت روتین و ماهانه انجام می شود و در این راستا نیز به مناسبت هفته ملی غذا نمایشگاه آشنایی با محصولات سلامت محور جهت عموم در تاریخ 28 مهرماه در سینما قدس بجنورد برگزارخواهد شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.