پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۰۸۸ مورد

سه شنبه ١ آبان ١٣٩٧ ساعت ١٣:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 430 نفر )

کمبود ویتامین دی ، چاقی و کم تحرکی شایع ترین مشکلات در حوزه سلامت زنان است.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول سلامت میان سالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : کمبود ویتامین« دی» به طور خیلی جدی، مشکل بسیار شایع بین زنان در کشور است ،  تامین این ویتامین روی سلامت دستگا‌ه‌های مختلف بدن و پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا، سلامت استخوان‌ها، عضلات و افزایش قدرت و حفظ تعادل آنها تاثیرگذار است.

« محدثه معصومی » افزود : مکمل ویتامین «دی» مورد نیازخانم‌ها به صورت قرص‌های ۵۰هزار واحدی توصیه می‌شود حداقل ماهی یک عدد و در مورد کسانی که در معرض خطر هستند مثل آنهایی که در فضای سربسته زندگی می‌کنند یا در مناطقی که کمبود ویتامین “دی” شایع‌تر است، هر دو هفته یک بار از این ویتامین‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه  شیوع چاقی و کم تحرکی  در زنان ازدیگر مشکلات شایع سلامت زنان است بیان کرد : کم تحرکی که به دنبال آن چاقی را در پی دارد باعث بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر نظیر ، سرطان ها ،اختلالات اسکلتی عضلانی فشارخون ، چربی خون ، دیابت و ... در زنان می شود.
به گفته وی داشتن یک برنامه غذایی مناسبت و کم کردن کالری مصرفی در طی روز و انجام حرکات ورزشی به صورت منظم در پیشگیری از بروز چاقی و بیماری های غیرواگیر موثراست.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.