پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۱۲۹ مورد

سه شنبه ١٥ آبان ١٣٩٧ ساعت ١١:٣٠ ق.ظ   ( بازدید : 176 نفر )

برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان با توجه به روند رو به افزایش چاقی کودکان و احتمال تداوم آن در بزرگسالی ، اجرایی خواهد شد.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه حدود 20 درصد کودکان و نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند ، گفت : تدوین و اجرای یک برنامه ملی به منظور پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان امری ضروری است.
« نسرین علیزاده » تصریح کرد : در این برنامه به مراقبت های قبل از بارداری برای شروع یک بارداری سالم نیاز است و زنانی که قبل از بارداری دچار اضافه وزن و چاقی هستند و زنانی که با چاقی بارداری خود را شروع می کنند باید تحت مراقبت های لازم قرار بگیرند.
وی افزود : در این برنامه به نحوه تغذیه کودک پس از تولد نیز نقش مهمی در بروز اضافه وزن و چاقی دارد ، الگوی غذایی نادرست به ویژه دریافت کالری اضافه در سال های اول زندگی ، رفتارهای غذایی نادرست در خانواده با توجه به الگوگیری کودکان ، استفاده از فست فودها ، تحرک بدنی ناکافی و عوامل متعدد دیگر که در بروز اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان نقش دارند نیز پرداخته می شود.
این مسئول افزود : برای  اجرای این برنامه مشارکت همه سازمان های مرتبط از جمله آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، شهرداری و...  نیاز است.
به گفته وی مهم ترین پیامدهای نامطلوب اضافه وزن و چاقی در سلامت کودکان و نوجوانان شامل افزایش خطر بروز چاقی بزرگسالی ، دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها در بزرگسالی است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.