پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۱۷۴ مورد

سه شنبه ٢٢ آبان ١٣٩٧ ساعت ١٣:٤١ ب.ظ   ( بازدید : 700 نفر )

طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش دستاوردهاي ارزنده و مهمي به همراه داشته است.

به گزارش پايگاه خبري وب دا ، مسئول دبيرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با بيان اين كه این طرح سومين بخش از طرح تحول سلامت است ، گفت: طرح از سال٩٤ آغاز شد و تاكنون دو ويرايش برنامه به دانشگاه ها ابلاغ شده است .

دكتر مهران وطنچيان افزود: در اين دو برنامه از دانشگاه ها خواسته شد كه با تشكيل كميته يا كارگروه براي رسيدن به اهداف مأموريت هاي مشترك و ويژه تلاش كنند.

وي توضيح داد: تمام دانشگاه های علوم پزشكي مسئول پيگيري مأموريت هاي مشترك هستند اما مأموريت هاي ويژه به هر كلان منطقه به شكل اختصاصي ابلاغ شده است كه دانشگاه ما در ويرايش نخست عهده دار ٥ مأموريت و در ويرايش دوم عهده دار ٧ مأموريت گردید.

وی درباره بسته های این طرح عنوان کرد : آینده نگاری و مرجعیت علمی ، حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم ، آموزش پاسخگو و عدالت محور ،بسته توسعه راهبردی ، هدفمند و ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت ، بسته آمایش سرزمینی ،ماموریت گرایی ،تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی ،بسته اعتلای اخلاق حرفه ای ،بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی ،بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی ،بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی ،بسته توسعه و ارتقای زیر ساخت های آموزشی علوم پزشکی و برنامه پایش بسته های تحولی از این جمله هستند .

وطنچیان با اشاره به این که جلسات زيادي براي اجراي طرح در دانشگاه برگزار شده است و بيش از ٩٠ درصد افراد شركت كننده در جلسات كميته ها اعضاي هيئت علمي هستند، تصريح كرد: راه اندازي کارگروه ها و كميته های مختلف طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ، همراهی و مشاركت خوبي براي رسيدن به اهداف عالی در حوزه آموزش ايجاد كرده است .

وي با بيان اين كه تا كنون حدود٧٠ درصد به اهداف هر يك از بسته ها دسترسي پيدا كرده ايم اظهار داشت: حركت دانشگاه براي رسيدن به اهداف این طرح بسيار خوب و شتابان است و كميته ها وظيفه دارند براي برنامه عملياتي هر بسته هم فكري كنند تا در دانشگاه اجرايي  شود و براي رسيدن به اهداف هر بسته به دبيرخانه گزارش كار ارائه دهند.

وي با اشاره به برخی برنامه های مرتبط با بسته ها اظهار داشت: هدف مهم در بسته هاي مرجعيت علمي توسعه راهبردي و آمايش سرزمين اين است كه دانشگاه ها با توجه به پتانسيل هاي منطقه ای كه در آن قرار گرفته اند و همچنين پتانسيل هاي داخلي خود دانشگاه توسعه يابند و از موازي كاري با ديگر دانشگاه ها پرهيز كنند .

دکتر وطنچیان خاطرنشان كرد: مهم ترين هدف در بسته نسل سوم اين است كه دانشگاه ها بتوانند با توليد محصول و راه اندازي شركت هاي دانش بنيان ، توليدثروت داشته باشند.

وي عنوان كرد: راه اندازي رشته هاي بين رشته اي نظير نانو تكنولوژي و بيو تكنولوژي مي تواند به توليد محصول بيانجامد و پیشرفت هدفمند دانشگاه را به همراه داشته باشد و توسعه فضاي فيزيكي آموزشي نظير فضاي آموزشي بيمارستان امام حسن(ع) و... نیز در جهت توسعه آموزش از ديگر دستاوردهاي مهم اين طرح است.

مسئول دبيرخانه طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش تاکید کرد : تا پیش از این دانشگاه هاي علوم پزشكي بيشتر در حوزه بهداشت و درمان فعاليت می کردند و ايجاد اين تحول بزرگ در حوزه آموزش بسيار پراهميت و داراي دستاوردهايی ارزشمند بوده است.

وي افزود : تا سال آينده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به نقطه هدف مورد نظر در این حوزه خواهد رسيد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.