پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۵۶۰ مورد


مدیر مرکز مطالعات دانشگاه و مسئولان دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ ها در همایش سالانه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور حضور يافتند.

به گزارش وب دا مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه گفت:همایش سالانه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با محور "ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی" در روزهای 23 و 24 آبان 1397 در محل تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. محبوبه طباطبایی چهر با اشاره به حضور آقای دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست عمومی این همایش، افزود: دکتر لاریجانی با اشاره به نقش مهم مراكز مديريت توسعه‌آموزش دانشگاه‌ها از آن به عنوان مغز متفكر آموزش پزشكي ياد كردند و مراكز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی را پيشراه توسعه‌دانشگاه‌ها از نظر تكنيكي دانستند. 
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه افزود: اهم موضوعاتی که در این همایش مطرح شد نظام ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی، مرور مستندات آموزشی همتایان، ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی هیأت علمی مبتنی بر شبکه و راهکارهای پیشنهادی در زمینه ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی بود که در قالب چهار پانل با حضور اساتید مربوطه ارائه گردید. 
وي افزود:در این همایش آقای دکتر میرزازاده رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد مرکز مطالعات در یک سال گذشته و برنامه‌های آتی این مرکز ارائه نمودند. ایشان به همکاری مستقیم در پیشبرد طرح تحول و نوآوری وزارت بهداشت و ارتباط و تعامل مستمر با مراکز مطالعات دانشگاه‌ها اشاره نمودند و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های توانمندسازی اعضای هیات علمی، دانش پژوهی آموزشی، طرح‌های نوآورانه آموزشی، المپیاد علمی دانشجویی، همایش‌های برگزار شده، تعاملات بین المللی، جوایز و جشنواره‌های آموزشی، دانشجویان و توسعه آموزش، پایش و ارزشیابی مراکز مطالعات بیان نمودند. 
دکتر میرزازاده هم‌چنین به تبیین نقشه مفهومی توسعه آموزش و تحلیل وضعیت توسعه آموزش در سه بخش طراحی، اجرا و ارزشیابی پرداختند. ایشان توجه همزمان به عوامل مرتبط با چرخه برنامه‌ریزی و عوامل زمینه‌ای (contextual) را ضروری دانستند و هر یک از این عوامل را تشریح نمودند. 
در روز دوم این همایش ،نشست ماهانه مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و نشست‌های موازی دفاتر توسعه آموزش پزشکی دانشگاه‌ها به صورت جداگانه برگزار شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.