پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۷۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۵۹۸ مورد


درتاریخ 22 آبان 1397 ساعت  12:30 روز سه شنبه جلسه پرسش و پاسخی با حضور دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی و دانشکده دندانپزشکی و مسئولین محترم دانشگاه که در راس آنها ریاست محترم دانشگاه جناب آقای "دکتر حق بین" و هیات همراه ایشان قرار داشتند، در سالن شهید نودهی دانشکده پرستاری مامایی برگزار گردید. این دیدار که به همت شورای صنفی دانشجویان هماهنگ شده بود مواردی از سوی دانشجویان به سمع مسئولین محترم رسید که عمدتا کمبود فضای مناسب و تجهیزات خوابگاهی- نبودن مکان مناسب در دانشکده ها برای فعالیت کانونها و تشکلات دانشجویی- نبودن کمد و رختکن در بیمارستان بنت الهدی جهت دانشجویانی که کارورزی دارند-زمان واریز وام های دانشجویی-و در خواست تخصیص برخی امکانات رفاهی از قبیل تهیه بلیط شنا رایگان برای دانشجویان و تخفیف هزینه های درمانی جهت دانشجویان مراجعه کننده در بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی-بیمه درمانی برای دانشجویانی که تحت پوشش بیمه ای هیچ ارگانی نمی‌باشندو...را شامل میشد. بعد از ایرادات دانشجویان مسئولین محترم درمقام پاسخگویی به دغدغه ها و مشکلات مطرح شده برآمدند.

جناب آقای "دکتر حق بین" ریاست محترم دانشگاه فرمودند: دغدغه همه ما در دانشگاه علم است و در کنار آن بايد امکانات رفاهي و شرايط مطلوب هم تامين شود و هر دو لازم و ملزوم يکديگر هستند. بايد تلاش کنيم مشکلات را برطرف کنيم تا فضاي سالم و با نشاط براي همه ما باشد و به هدف مان که همان علم آموزي است برسيم.
با توجه به اينکه مشکلات حوزه درمان و آموزشي در اولويت هستند انشاءا... در مرحله بعدي به تجميع ساختمان هاي ستادي مي  پردازيم.

لازم به ذکر است، رئيس دانشگاه دستور خريداري کمد، تهيه بليط استخر، محوطه سازي خوابگاه 16 آذر را در اين جلسه دادند.

معاون محترم دانشجویی فرهنگی جناب آقای "دکتر ابراهیم زاده" در پاسخ به مشکلات مطرح شده مربوط به حوزه معاونت اظهار داشتند:

به این امر واقفیم که استانداردها در خوابگاه دچار مشکل است و از وضعیت تراکمی جمعیت ناراحت هستیم اما با توجه به بستر زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی و استان خراسان شمالی که با کاربری خوابگاه برای این مهم ساختمانی به شکل استیجاری وجود ندارد. اگر بخواهیم تراکم را کمتر کنیم لازمه این است باید بپذیریم تعدادی از دانشجویان در خارج از خوابگاه حضور داشته باشند و هر دانشجو حداکثر یک محدوده زمانی خاص برای اسکان در خوابگاه قائل باشیم. بنابراین تعداد زیادی باید خوابگاه ها را ترک نمایند تا به آن تراکم برسیم، که منطقی نیست و تلاش می کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه گفت: در ماههای گذشته وسایلی که مورد نیاز سالن ورزشی بوده مهیا کردیم و مجدداً ظرف دو هفته آینده وسایل فرسوده تعویض و یا تعمیر می شود.

در خصوص کمبود وسایل نقلیه اظهار کرد: ترم گذشته ۹ سرویس ایاب و ذهاب اضافه کردیم، در بجنورد هیچ دانشگاهی مانند ما نیست، فقط دانشگاه علوم پزشکی از دانشجویان هزینه حمل و نقل را دریافت نمی کند.

در خصوص وام های تحصیلی: افتخار ما این بود که هر سال تحصیلی پوشش صد درصدی وام ها انجام می شود و الحمدا... با پیگیری های صورت گرفته مشکل کسری وام ها از طریق صندوق رفاه مرتفع گردید و تا هفته آینده وام ها به حساب متقاضیان واریز می گردد.

در خصوص در نظر گرفتن تغذیه دانشجویان کارآموز در بیماستان ها حتما هماهنگی لازم انجام می شود

"دکتر ابراهیم زاده"  معاون محترم دانشجویی فرهنگی دانشگاه همچنین وعده داد جهت مرتفع نموده مشکلات مرکز آموزش فوریتهای پزشکی آشخانه به زودی در آنجا حضور یابد و از نزدیک با مشکلات آشنا شود.

 

 

 


منبع : مدیریت دانشجویی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.