پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۱۸۶ مورد

چهارشنبه ٣٠ آبان ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 536 نفر )

زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا 4 ساعت اول پس از بروز است و بیمار باید به موقع به مرکز درمانی منتقل شود .

به گزارش « وب دا » مسئول برنامه ۷۲۴ معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه سکته مغزی شایع ترین علت ناتوانی در افراد است ،  بیان کرد : توقف و انسداد خون رسانی به مغز را سکته مغزی می گویند ، در این عارضه به سلول های مغزی خون نمی رسد و در عرض چند دقیقه ابتدایی سلول های مغزی از بین می روند و مغز دچار مرگ سلولی می شود.
« سهرابی » تصریح کرد : اختلال تکلم ، فلج همراه با دیگر نقایص عصبی ، اختلال دید به صورت تک چشمی یا اختلال نیمه بدن ، اختلال حسی یک نیمه بدن و سرگیجه از نشانه های بروز سکته مغزی است.
این مسئول افزود : در صورتی که بیمار سکته مغزی به موقع و در زمان زیر 4 ساعت به بیمارستان رسانده شود، پس از انجام اقدامات تشخیصی، تحت درمان با داروی حل کننده لخته قرار می‌گیرد که با برداشته شدن لخته و رفع انسداد، حیات به مغز باز می گردد.
‏وی یادآورشد: کنترل فشار خون، کنترل قند و درمان دیابت، ترک سیگار و قلیان، درمان چاقی، درمان چربی و کلسترول، فعالیت بدنی کافی و ورزش، رژیم غذایی سالم، درمان بیماری‌های قلبی و مصرف منظم داروهای تجویزی از راه‌های پیشگیری از سکته مغزی است.
" سهرابی " با بیان اینکه  در صورت بروز علایم سکته مغزی، اولین اقدام تماس با ۱۱۵ است و نباید وقت را با تماس با اطرافیان از دست داد افزود :بیمارستان امام حسن (ع)شهرستان بجنورد مجری کد 724 ( درمان سکته های مغزی ) دراستان است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.