پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۱۷۴ مورد

یكشنبه ١١ آذر ١٣٩٧ ساعت ١١:٢٨ ق.ظ   ( بازدید : 961 نفر )

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان

 

 

امروزه یکی از عوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است. در اکثر کشورهای دنیا سرطان پستان شایع ترین سرطان و عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان است. در ایران نیز این بیماری در صدر سرطان های زنان قرار دارد. این سرطان در صورتی که به موقع تشخیص داده‌شود به راحتی قابل درمان است . مرگ یک زن در اثر سرطان پستان عواقب بسیاری برای خانواده و جامعه دارد. با توجه به این که این بیماری زنان را از یک سو به عنوان مادر و کانون خانواده در سن بازدهی فردی و اجتماعی درگیر می کند و از سوی دیگر شایع ترین سرطان در میان زنان است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.پیشگیری از ابتلا به این بیماری با واکسیناسیون امکان پذیر نیست، اما زنان با در پیش گرفتن یک الگوی سالم در سبک زندگی می توانند تا حدودی خود را از ابتلا به این بیماری ایمن نگه دارند.

دکتر فخرانی ریس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمه : پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان از روز 10 آذرماه با استقرار ایستگاه های اطلاع رسانی در مراکز خدمات جامع سلامت  فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و از طریق آگاه سازی چهره به چهره و توزیع بروشورهای آموزشی در زمینه سبک زندگی سالم، پیشگیری از سرطان پستان و خودآزمایی پستان، به بازدیدکنندگان اطلاع رسانی خواهد شد.

ایشان خاطر نشان کردند : هدف اصلی افزایش اگاهی وسواد سلامت عمومی جامعه در موضوع شناخت و پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان با استفاده از روش های مختلف اطلاع‌رسانی و آموزشی است. در این مسیر اطلاع رسانی عمومی در زمینه خودمراقبتی، تشخیص زودهنگام و شناخت عوامل خطر تاثیرگذار قابل اصلاح بر میزان بروز آن با هدف پیشگیری اولیه مورد توجه دست‌اندرکاران خواهد بود

 

 


منبع : روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.