پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۴۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۶۸۴ مورد

سه شنبه ١٣ آذر ١٣٩٧ ساعت ١٠:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 695 نفر )

پيروي از تغذيه اصولي و مناسب در بهبود عملكرد سيستم عصبي مؤثر است.

به گزارش پايگاه خبري وبدا، متخصص تغذيه و مشاور رئيس انجمن تغذيه ايران گفت: اثرات تغذيه بر اعصاب و روان بر كسي پوشيده نيست زيرا برخي از فاكتورهاي غذايي در توليد انتقال دهنده هاي عصبي تأثير به سزايي دارد.
دكتر برليانت بزرگمهر افزود: اپي نفرين ، سروتونين و ... در انتقال پيام هاي عصبي از يك سلول به سلول ديگر مؤثر است بنابراين در عملكرد و سلامت سيستم عصبي نقش مهمي دارد و اگر به مقدار كافي به بدن نرسند ، زمينه بروز اختلالات عصبي فراهم مي شود.
وي تصريح كرد: ويتامين ١٢ ب در تكامل  و تشكيل غشاي ميلين بسيار مؤثر است و كمبود آن باعث از بين رفتن غشاي ميلين شده و بسيار خطرناك است.
وي بابيان اين كه كمبود ويتامين١٢ ب باعث آنمي يا كم خوني شديد مي شود ،اظهار داشت: كمبود بسياري از فاكتورهاي غذايي باعث اختلالات عصبي، اضطراب، افسردگي شديد، بي حوصلگي  و بي ميلي به كار مي شود.
وي افت قندخون را در ايجاد عوارض عصبي مؤثر دانست و تأكيد كرد: تغذيه صحيح علاوه بر سلامت جسم بر سلامت اعصاب و روان بسيار تأثير گذار است، بنابراين با مصرف به اندازه كربوهيدرات و حفظ قند خون در حالت طبيعي از افت قند خون و عوارض عصبي ناشي از آن پيشگيري كنيد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.