پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۳۲ مورد


اولین جلسه کمیته هم اندیشی جهت اجرایی نمودن برنامه کشوری پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود یدIDD در سال 1397 برگزار شد.

به گزارش " وبدا " مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه این جلسه با حضور معاون بهداشتی و اعضای کمیته برگزار شد، بیان کرد :در این جلسه در خصوص نحوه اجرای برنامه و دستورالعمل و نتایج ید ادرار دانش آموزان در سه سال گذشته و همچنین وضعیت کارخانه های تولید یا بسته بندی نمک استان گزارشی ارائه شد . 
" نسرین علیزاده " تصریح کرد : در این جلسه مقرر شد طی سال در خصوص کاهش مصرف نمک آگاه سازی آحاد مردم انجام گردد و در خصوص نمک دریا و مضررات نمک های تصفیه نشده اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد . 
وی افزود : همچنین مقرر شد گروه بهداشت محیط لیست نمک های موجود در سطح عرضه را بر اساس سامانه بازرسی جهت طرح در جلسه بعدی کمیته آماده و ارائه نماید و گروه بهبود تغذیه در خصوص درجه خلوص نمک های موجود در بازار بر اساس استاندارد شماره 1195 از اداره کل استاندارد پیگیری  نماید و  طی یکسال از تمام برندهای نمک طعام موجود در سطح عرضه یُدسنجی انجام شود. 
این مسئول یادآور شد : با توجه به نتایج ید ادرار دانش آموزان در سه سال گذشته که تغییرات زیادی داشته و یکی از علل اصلی آن روش آزمایش به صورت دستی می باشد، در این جلسه همچنین مقرر شد در صورت ارسال کیت های تشخیص یکسان که توسط مرکز تحقیقات غدد و متابویسم دانشگاه شهید بهشتی تهیه گردیده ، پایش ید ادرار انجام شود و در غیر این صورت با کمک گروه تغذیه و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه روش انجام آزمایش دیگری با هماهنگی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارتخانه اتخاذ گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.