پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۰۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۰۸۹ مورد

دوشنبه ١٩ آذر ١٣٩٧ ساعت ٩:٣١ ق.ظ   ( بازدید : 408 نفر )

کودکان در سنین مدرسه علاوه بر 3 وعده غذای اصلی به 3 میان وعده سالم نیز نیاز دارند.

به گزارش " وب دا " مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه بابیان این مطلب گفت : در این سنین کودکان باید هر ۴تا۶ساعت برای نگه داشتن غلظت قندخون در حد طبیعی غذا بخورند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز درحد مطلوب باقی بماند .
" نسرین علیزاده " افزود : در کودکان این سنین کبد که مسئول ذخیره گلوکز به صورت گلیکوژن و آزادسازی آن به خون در صورت نیاز می باشد تنها برای  حدود ۴ساعت گلیکوژن ذخیره می کند ، بنابراین دانش آموزان به خوردن غذا در وعده های بیشتر ( صبح تاظهرو ظهرتاشب ) نیاز دارند.
وی افزود : استفاده از انجیر خشک ، توت خشک ، نخودچی ،کشمش ، انواع مغزهای بونداده ، میوه ،  سبزیجات و ساندویچ هایی مانند نان و پنیر وگردو ، انوع کوکو، کتلت و خرما می تواند به عنوان میان وعده در برنامه غذایی دانش آموزان قرار بگیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه حذف وعده صبحانه در دانش آموزان بسیار شایع است بیان کرد : حذف صبحانه با عواقب نامطلوبی از قبیل اضافه وزن و چاقی ، کاهش تمرکز و عملکرد درسی ضعیف و دریافت ناکافی مواد مغذی به خصوص کلسیم همراه است .
به گفته وی این دانش آموزان اغلب در پاسخ به گرسنگی از میان وعده هایی استفاده می کنند که از لحاظ ویتامین ، مواد معدنی و فیبر پایین هستند و سرشار از چربی ، شکر و نمک می باشند و ارزش تغذیه ای ندارند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.