پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۹۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۷۰۰ مورد

دوشنبه ١٩ آذر ١٣٩٧ ساعت ٩:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 568 نفر )

بارداری یک فاکتور مهم در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان است .

به گزارش وب دا پزشک جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی با اشاره به اینکه بارداری یک فاکتور مهم در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان است ، بیان کرد : بر اساس تغییرات آناتومیکی و فیزیولوژیک پستان در حاملگی و زایمان ، بطور چشمگیری ریسک ابتلا به این بیماری کاهش می یابد .
دکتر "محبان آزاد " افزود : طبق تحقیقات انجام شده در بارداری و زایمان سلول های سرطانی به خواب می روند و مانند پیش از بارداری رشد نمی کنند از این رو خانم هایی که تجربه بارداری ندارند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
این مسئول با تاکید بر اینکه بهتر است خانوم ها در سنین 18 تا ۳۰ سالگی بارداری را تجربه کنند ،یادآورشد : هرچه سن بارداری افزایش یابد سینه ها به مدت طولانی در معرض هورمون های جنسی قرار می گیرند که این مساله موجب می شود احتمال بروز سرطان در این افراد بیش از افرادی باشد که در سنین کم تجربه بارداری موفق را داشته اند.
دکتر "محبان آزاد " با تاکید برانجام معاینات سینه در دوران بارداری افزود : وجود هر گونه توده و یا سفتی در سینه در دوران بارداری باید مورد بررسی قرار بگیرد ، برای مثال حتی در مواردی که افراد بر این باور هستند که شیر در سینه آن ها تجمع یافته و موجب سفتی شده ،باید برای انجام بررسی و معاینات به پزشک متخصص مراجعه کنند.
وی تصریح کرد :  اگر خانمی به سرطان پستان مبتلا بوده و پس از دریافت درمان‌های مورد نیاز بهبود پیدا کرده باشد توصیه می‌شود به مدت ۵ سال باردار نشود اما اخیرا نتایج برخی مطالعات نشان داده برخی خانم‌ها بعد از ۲ سال بهبودی ،بارداری موفق داشته‌اند که شاید علت آن وضعیت روحی و روانی بیمار باشد که به این باور رسیده که کاملا بهبود یافته است به همین دلیل به برخی زنان در شرایط خاص اجازه بارداری بعد از ۲ سال داده می‌‌شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.