پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۹۴۵ مورد


آيين افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي ، فناوري و فن بازار استان با حضور مسئولان دانشگاه و استان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وب دا، استاندار خراسان شمالي ضمن تبريك هفته پژوهش در آيين افتتاح این نمایشگاه که با شركت بيش از ٣٥ دانشگاه و موسسه پژوهشی و در ٧٥ غرفه تا ٢٩ آذر ماه در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شده است ، اظهار داشت: با همكاري بسيار خوب وزارت كشور ، پژوهش در استان ها به سمت جايگاه اصلي خود سوق داده شده است.
دكتر شجاعي افزود: از شاخصه هاي توسعه اقتصادي اجتماعي كشورها می توان به ميزان بودجه اي كه براي تحقيقات و فناوري در نطر گرفته می شود اشاره نمود.
وي تصريح كرد: این امر بسیار حائز اهمیت است که به چه ميزان ، مديريت اجرايي كشور پژوهش محور می باشد و تحقيق وپژوهش در چه جايگاهي قرار دارد.
وي اظهار داشت: بيش از ٢ يا ٣ دهه است که تلاش هاي بسياري انجام شده تا بتوانيم اتصال منطقي بين پژوهش، علم ، دانشگاه و اجرا داشته باشيم و در این راستا نحوه توزيع اعتبارات در پژوهش نيز مؤثر است و با ارائه نقشه راه به سمت پژوهش، عملكردمان كاربردي تر خواهد شد.
وي نگاه علمي را در كاهش هزينه ها مؤثر دانست و خاطرنشان كرد: اميدواريم در استان پژوهش ها در جهت كاهش مشكلات و نیاز جامعه انجام شود و طرح هاي پژوهشي به خود دانشگاه ها واگذار شود.
شجاعي با بيان اين كه هر فردي با تخصص خود بايد طرح پژوهشي را كامل كند،  گفت: پايه و اساس جامعه بايد پژوهش محور باشد .
وي تصريح كرد: رويكرد جديد نمايشگاه تأکید بر گفتمان دانش بنيان ، فناوری اطلاعات و.... است و اميدواريم اين نمايشگاه بتواند عرصه شايسته اي براي نمايش دستاوردها فراهم نماید .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.