پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۸۰۶ مورد

دوشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٧ ساعت ٨:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 795 نفر )

معاون فرهنگي دانشجویی دانشگاه در آیین بزرگداشت روز دانشجو ،سلامتي را محور توسعه و پيشرفت و بهداشت و درمان را بستر توسعه يافتگي عنوان کرد.

به گزارش پايگاه خبري وب دا، دكتر فريمان ابراهيم زاده با اعلام اين مطلب در جشن بزرگ دانشجو و انقلاب و در جمع دانشجويان و مسئولان دانشگاه گفت:  ميزان مرگ و مير شيرخواران،  بهترين شاخص براي بررسي وضعيت سلامت و بهداشت و درمان جامعه محسوب مي شود که در کشور و استان ما رشد بسیار خوبی داشته است.
وی به پيشرفت عظيم و بي نظير حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اشاره كرد و افزود: قبل از انقلاب در شهرهاي بجنورد، شيروان ، قوچان و ...فقط دو پزشك عمومي و يك پرستار وجود داشت، اين در حالي است كه پس از انقلاب تغييرات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان به ويژه افزايش تعداد پزشكان متخصص و پرستاران ایجاد شده است.
وي تصريح كرد: اميد به زندگي قبل از سال ١٣٥٧، ٥٧ سال و به بركت انقلاب در حال حاضر به ٧٥ سال رسيده است.
وي ميزان مرگ ومير شيرخواران قبل از انقلاب را١٠٢ مورد به ازاي هر ١٠٠٠ تولد زنده اعلام كرد و اظهار داشت: در حال حاضر ميزان مرگ و مير شيرخواران ، ١٥ مورد در ١٠٠٠ تولد زنده  است.
وي همچنين به كاهش چشمگير ميزان مرگ و مير كودكان زير ٥ سال و مادران پس از انقلاب اشاره و همچنین خاطرنشان كرد: تعداد مبتلايان به مالاريا از ١٢٠ مورد در سال ٥٥ به ٥٧ مورد در كل كشور رسيده است.
دكتر ابراهيم زاده همچنين از پوشش بيمه اي ٩٠ درصدي و كاهش چشمگير بيماري سل پس از انقلاب خبر داد و عنوان كرد: این دستاوردهای بی نظیر را باید قدر بدانیم و براي هرچه باشكوه تر برگزار كردن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامی و تبیین این دستاوردها همگي باهم تلاش مي كنيم.
بر پایه این گزارش جشن بزرگداشت روز دانشجو با استقبال بسیار خوب دانشجویان دانشگاه و با هدف ترویج ارزش های فرهنگی و اغنای نسل جوان، تقدیر از فعالان حوزه فرهنگی و دانشجویان ممتاز و تقویت روحیه نشاط و همدلی ، شب گذشته در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار گردید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.