پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۱۷۲ مورد


عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر برتر استانی ، مهم ترين هدف خود را انجام پژوهش های کاربردی عنوان نمود .

به گزارش وب دا ؛ پژوهش در دنياي امروز يكي از اساسي ترين و مهم ترين محورها و شاخص پيشرفت جوامع به شمار مي رود و علوم جديد و توليد اطلاعات در واقع حاصل انجام فعاليت هاي پژوهشي است و مي توان با انجام پژوهش هاي مؤثر در يافتن بهترين راه حل مشكلات در عرصه هاي مختلف اقدام كرد.
دكتر «زكيه كشاورزي» عضو هیئت علمی دانشگاه و دارای مدرک دكتراي تخصصي فيزيولوژي پزشكي و یکی از پژوهشگران برتر استان است . وی در ارتباط با دیدگاه های خود در این حوزه اظهار داشت: افزايش انگيزه در حوزه هاي علوم پايه و بالين و افزايش ارتباط با سازمان ها و تعامل با آن ها براي كاربردي كردن پژوهش هاي دانشگاهي لازم و ضروري است.
وی با اشاره به این که در جشنواره هفته پژوهش استان ، ٢ كتاب، ٣٠ مقاله و ١٠ طرح پژوهشي پايان يافته ارائه داده است ، عنوان کرد : با توجه به آن كه خراسان شمالي در زمينه گياهان دارويي پيشتاز بوده ، سعي كردم تعدادي از پژوهش هاي خود را در اين زمينه انجام دهم. 
دکتر کشاورزی با بيان اين كه دانشگاه ها با بها دادن به پژوهشگران مي توانند به اهداف كاربردي تر برسند ،اظهار داشت : دانشگاه ها مي توانند با شناسايي افراد پژوهشگر ، ايجاد بانك پژوهشي و هسته پژوهشگر ، پژوهش هاي كليدي و كاربردي انجام دهند.
وي تأكيد كرد: تمام ارگان ها از جمله استانداري، جهاد دانشگاهي ، پارك علم و فناوري و مراكز تحقيقاتي و... مي توانند در جهت كاربردي تر كردن طرح هاي تحقيقاتي به اعضاي هيئت علمي كمك كنند تا تحقيقات رنگ و روي عملی و كاربردي به خود بگيرد.
این دانشیار دانشگاه عنوان كرد: ترغيب دانشگاه جهت گرفتن دانشجويان تحصيلات تكميلي در تمام گروه ها نقش به سزايي در ارتقاي سطح پژوهش در دانشگاه خواهد داشت.
وي شركت كردن در كميته تحقيقات دانشجویی را به دانشجويان توصيه نمود و خاطرنشان كرد: دانشجويان بايد پژوهش را به عنوان قسمتي از پيشرفت علمي در برنامه خود بگنجانند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.