پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٢٢ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۹۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۰۳۲۱۷ مورد

چهارشنبه ١٩ دی ١٣٩٧ ساعت ١١:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 819 نفر )

کارگاه آموزشی دوره پدافند غیر عامل با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی و سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در مجتمع رفاهی لاله بجنورد برگزار شد.

به گزارش " وب دا " مدیر کل بیمه سلامت استان و جانشین هیات اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی در این کارگاه با اشاره به ضرورت وجود پدافند غیرعامل جهت کاهش تهدیدات و ارتقای توان در مقابل خطرات و بحران ها، بیان کرد : بحث پدافند غیرعامل علمی است که در کشور بنا به مصلحت مقام معظم رهبری از سال ۸۲ شروع شد و روز به روز بر وسعت کار در این حوزه افزوده می شود .
دکتر " محسن رعنایی " در ادامه تصریح کرد : مسئله پدافند غیرعامل باید در اولویت دستگاه ها قراربگیرد و لازم است اقدامات موثر در همه حوزه ها با روحیه بسیجی و به منظور مصونیت کشور و آمادگی لازم در برابر دشمن صورت بگیرد. 
این مسئول با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل یک بحث نظامی نیست بلکه مبحثی عمومی و مرتبط با همه حوزه ها است ، افزود : کاهش سطح آسیب پذیری ، افزایش ضریب امنیتی و ایمنی ، افزایش پایداری و تحمل پذیری و کم اثرسازی تلاش های دشمن از جمله نتایج پدافند غیر عامل است که انتظار می رود انجام شود.
وی تاکید کرد : برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل برای گروه های مختلف باید ادامه پیدا کند تا شاهد ارتقای سطح سواد جامعه در بحث پدافند غیر عامل باشیم‌. 
مسئول دبیرخانه پدافند غیرعامل نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه بحث پدافند غیرعامل یک رویکرد استراتژیک و نجات بخش در سطح کشور است ، بیان کرد : در بحث پدافند غیرعامل دشمن از طریق قوای نظامی وارد نمی شود و باید با پدافند غیر عامل ؛بسیجی وار و  غیر مسلحانه از کشور دفاع کنیم .
دکتر " حجازی " افزود : پدافند غیر عامل در حوزه سلامت به عنوان  بخشی حیاتی در کشور باتوجه به آسیب پذیری مردم در این زمینه باید یک گام جلوتر از بحران باشد و تلاش کنیم کشور را از آفت های دشمن مصون بداریم.
این مسئول ادامه داد: در حوزه سلامت ( غذا ، دارو ، درمان ،...) با پدافند غیرعامل تهدیدها شناخته می شود و می توانیم پیش بینی آینده را داشته باشیم و تدابیری در این زمینه اندیشه شود.
بر پایه این گزارش تدریس این کارگاه یک روزه توسط آقایان دکتر حجازی،دکتر حاتمی،مهندس پورخیاط ،صادقی و رضایی صورت پذیرفت.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.