پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۰۳۷ مورد


سرعت رشد دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي ٤ تا ٥ برابر بيشتر از دانشگاه هاي قديمي تر است.

به گزارش پايگاه خبري وب دا، عضو هيئت بورد تخصصي نانو فناوري پزشكي وزارت بهداشت با اعلام اين خبر در جلسه و بازديدي كه هیئت ممتحنه ، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته نانو زیست فناوری پزشکی از دانشکده پزشکی ،پرستاری،مرکز تحقیقات فرآورده های طبيعي و گیاهان دارویی،آزمایشگاه مطالعات حیوانی و همچنین مرکز آموزشی پژوهشی علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به منظور راه اندازي رشته نانوفناوري برگزار شد، در جمع معاونین ،اعضاي هيئت علمي و مديران دانشگاه گفت: تمامي زير ساخت ها براي رشته نانوفناوري پزشكي به طور كامل در دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي فراهم شده است .
دكتر عباس پرداختي افزود: رشته نانوفناوري پزشكي رشته در حال رشدي است كه مورد نياز اين دانشگاه بوده و صد در صد مورد تأييد است.
وي تصريح كرد: همراهي و همدلي تيم تخصصي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با يكديگر زمينه ساز رشد و پيشرفت دانشگاه با سرعت بالاست.
وي اظهار داشت: امكانات نانو در اين دانشگاه به خوبي فراهم شده و اين حوزه مي تواند يكي از مراكز سرآمد كشور در آينده شود و تيم تحقيقاتي قوي ايجاد كند.
وي بر اهميت استقرار تيم هاي كارآفرين در دانشگاه اشاره و تأكيد كرد: بحث هاي خلاقيت و نوآوري را به شكل راه اندازي شركت هاي دانش بنيان و مراكز رشد در نانوفناوري پزشكي در اولويت قرار دهيد و روي سلول هاي بنيادي تمركز ويژه اي داشته باشيد.
وي با تأكيد بر لزوم ارتباط گرفتن با دانشگاه هاي مجاور ،خاطرنشان كرد:  باتوجه به پتانسيل هاي بالاي اين دانشگاه بهتر است ارتباط بين المللي را نيز  رعايت كرده و بر كاربردي شدن خروجي هاي گروه در كنار طرح ها و پژوهش هاي ارزشمند و تبديل آن ها به محصولات قابل عرضه اهميت داده شود.
معاون آموزشي دانشگاه گفت: با توجه به شرايط موجود، نهايت سعي خود رابراي فراهم آوردن زير ساخت هاي اين رشته انجام داديم .
دكتر محمدرضا صفدري افزود: اميدواريم با راه اندازي رشته هاي تحصيلات تكميلي جديد بتوانيم در ارتقاي دانشگاه گام برداريم.
مدير گروه فناوري هاي نوين و رئيس مركز رشد فناوري هاي دانشگاه نيز گفت: دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با دارا بودن بيش از ٢ هزار دانشجو و ١٩٢ عضو هيئت علمي و١١ گروه آموزشي در دانشكده ها و پتانسيل هاي بالا و امكانات آزمايشگاهي مستقل ،آمادگي راه  اندازي رشته نانو فناوري پزشكي را دارد و زير ساخت ها در اين زمينه فراهم شده است.
دكتر اماني افزود: با توجه به تنوع گياهان دارويي در استان مبحث  گياهان دارويي و همچنين مباحث دندانپزشكي را در اولويت قرار خواهيم داد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.