پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۵۰۹ مورد

سه شنبه ٢ بهمن ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 641 نفر )

انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به عنوان محور توسعه و حق اولیه شهروندان، در خراسان شمالی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

به گزارش وب دا معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی روز دوشنبه در نخستین نشست خبری کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با بیان اینکه مرگ و میر شیرخواران، از شاخص های مهم وضعیت سلامت در دنیا است، گفت : این شاخص در استان ما در ابتدای انقلاب 120 در هزار نفر بود که اکنون به 15 در هزار نفر رسیده است.
دکتر فریمان ابراهیم زاده افزود: مصمم هستیم این رقم را مانند کشورهای پیشرفته به زیر 10 در هزار نفر برسانیم.
وی افزود: آمار مرگ و میر مادران نیز در منطقه ای که اکنون استان خراسان شمالی نامیده می شود، 130 در 100 هزار نفر بود که اکنون این شاخص به 17 در 100 هزار نفر رسیده است.
وی به شاخص مرگ و میر نوزادان زیر 28 روزه اشاره کرد و افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی از هر هزار نوزاد 140 نوزاد زنده نمی مانند که اکنون این رقم به 9 در هزار رسیده است.
دکتر ابراهیم زاده، امید به زندگی را از مهم ترین شاخص های حوزه سلامت خواند و گفت: امید به زندگی در کشور و استان ما تا پیش از انقلاب اسلامی 57 سال بود که اکنون به لطف خدمات انقلاب به 75 سال رسیده است. 
وی به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی و ارائه خدمات درمانی به ساکنان روستاهای محروم استان، افتتاح سالن غذاخوری دانشجویی با ظرفیت 500 نفر، آغاز عملیات اجرایی انبار دارویی بحران استان از جمله این برنامه ها خواهد بود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.