پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۵۳۰ مورد

چهارشنبه ٣ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١٤:٥٧ ب.ظ   ( بازدید : 696 نفر )

عوامل محیطی ۹۰درصد علت بروز سرطان ها در افراد را تشکیل می دهد .

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : 5 تا 10 درصد عوامل موثر در سرطان ارثی است و 90 درصد عوامل موثر در آن محیطی است و به سبک زندگی اعم از تغذیه نامناسب ، عوامل استرس زا ، آلودگی ها و عدم تحرک بر می گردد.
دکتر « انفرادی » تصریح کرد : محدود کردن مصرف غذاهای چرب ، سرخ کردنی و کنسروی ، خودداری از استعمال دخانیات و مصرف الکل ، محافظت از پوست در مقابل آفتاب ، انجام ورزش منظم ، افزایش مصرف میوه و سبزیجات به دلیل فیبر موجود در آن و دوری از هرگونه شرایط محیطی استرس زا در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است.
این مسئول افزود : تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع ، هر نوع خونریزی از نواحی مختلف بدن ،  پیدایش هرگونه توده در بدن و سوء هاضمه در سن بالا علایم هشدار دهنده ای هستند که باید آن ها را جدی بگیرید.
دکتر « انفرادی » تاکید کرد : افرادی که سابقه سرطان در خانواده دارند باید سطح آگاهی بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشند و نسبت به آزمایشات غربالگری سالانه اقدام کنند .
به گفته وی تشخیص سریع و زود هنگام سرطان در درمان این بیماری موثر است و درمان سرطان به نوع آن و میزان پیشرفت سرطان بستگی دارد و مهم ترین و مطمئن ترین کار اعتماد به پزشکان و پذیرش تصمیم های آن ها می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.