پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۲۶۹ مورد

یكشنبه ٧ بهمن ١٣٩٧ ساعت ٩:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 432 نفر )

کم کاری تیروئید و افزایش کلسیم خون، 2 دلیل مهم ابتلا به یبوست است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه، پزشک فوق تخصص گوارش و مسئول بخش فوق تخصص بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد با اعلام این مطلب گفت : یبوست از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند و هر چند زمینه ارثی و ژنتیکی در آن تاثیر به سزایی دارد اما کم کاری تیروئید و افزایش کلسیم خون، 2 دلیل مهم ابتلا به یبوست است .
دکتر «علی محمد جعفری» افزود : رعایت رژیم غذایی، مصرف آب و کاهش وزن در بیماران دارای یبوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تصریح کرد : مصرف کافی فیبر، تحرک فیزیکی و مصرف مقدار مناسب و کافی آب (6 تا 8 لیوان) در کارکرد روده ها بسیار مهم است و با رعایت 3 نکته کلیدی ذکر شده کمتر کسی ممکن است دچار یبوست شود.
وی توضیح داد : اگر فردی با رعایت موارد فوق باز هم از مشکل یبوست شکایت داشت باید بررسی دقیق تر برای یافتن علت یبوست از جمله بررسی مشکل تیروئید و سطح کلسیم خون انجام شود.
وی تاکید کرد : تمام افراد بعد از سنین 50- 45 سالگی برای بررسی وضعیت گوارشی باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و بررسی روده برای پیشگیری از عواقب بیماری های روده ای ضروری است.
وی خاطر نشان کرد : با وجود امکانات تشخیصی نظیر کولونوسکوپی می توان بیماری های روده را به موقع تشخیص داد و از عواقب جبران ناپذیری بیماری ها پیشگیری کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.