پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ١ شهریور ١٣٩٨ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۲۶۲۰۱۴ مورد

شنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١٠:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 45 نفر )

ورزش و تحرک بدنی را در تعطیلات جدی بگیرید و با مشغول شدن به برنامه های مختلف از آن غافل نشوید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا خراسان شمالی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص تغذیه با تاکید بر این مطلب گفت : برای پیشگیری از اضافه وزن و شادابی و بهره مندی از حال و هوای مطلوب بهاری ، در این ایام بیش از دیگر مواقع ورزش و تحرک بدنی داشته باشید.
دکتر توپچیان افزود : از فرصت طلایی نوروز برای با هم بودن بیشتر، ورزش های دسته جمعی خانوادگی، راهپیمایی، استفاده از طبیعت در کنار خانواده و ایجاد ارتباط صمیمانه تر استفاده کنید.
وی تصریح کرد : متاسفانه تحرک بدنی یکی از موارد فراموش شده در تعطیلات نوروز به شمار می رود و بهتر است استفاده از اتومبیل را در این ایام به حداقل برسانیم.
وی اظهار داشت : مصرف آجیل و شیرینی در دید و بازدیدها، جذاب بودن برنامه های تلویزیونی و ... زمینه افزایش وزن و بی تحرکی را فراهم می آورد که بهتر است قبل از این ایام برنامه ریزی مناسبی برای این مسئله داشته باشیم و حداقل روزی نیم ساعت زمان را به ورزش اختصاص دهیم.
وی تاکید کرد : با مصرف روزانه 5 تا 8 واحد سبزیجات به عنوان حجم دهنده به وعده های غذایی می توانید جلوی اشتهای بالا و مصرف غذای زیاد و تنقلات بی ارزش را بگیرید.
وی خاطر نشان کرد : سبزیجات را حتما در برنامه غذایی این ایام بگنجانیم و بسیار به جاست که از همین ابتدای سال جدید عادات غذایی و رفتاری سلامت محور را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.