پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۴۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۳۰۴ مورد

شنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١٠:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 1170 نفر )

ورزش و تحرک بدنی را در تعطیلات جدی بگیرید و با مشغول شدن به برنامه های مختلف از آن غافل نشوید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا خراسان شمالی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص تغذیه با تاکید بر این مطلب گفت : برای پیشگیری از اضافه وزن و شادابی و بهره مندی از حال و هوای مطلوب بهاری، در این ایام بیش از دیگر مواقع ورزش و تحرک بدنی داشته باشید.
دکتر امید توپچیان افزود : از فرصت طلایی نوروز برای با هم بودن بیشتر، ورزش های دسته جمعی خانوادگی، راهپیمایی، استفاده از طبیعت در کنار خانواده و ایجاد ارتباط صمیمانه تر استفاده کنید.
وی با ابراز تاسف از اینکه تحرک بدنی یکی از موارد فراموش شده در تعطیلات نوروز به شمار می رود پیشنهاد کرد که استفاده از اتومبیل در این ایام به حداقل برسد.
وی اظهار داشت : مصرف آجیل و شیرینی در دید و بازدیدها، جذاب بودن برنامه های تلویزیونی زمینه افزایش وزن و بی تحرکی را فراهم می آورد که بهتر است با برنامه ریزی مناسب، حداقل روزی نیم ساعت زمان را به ورزش اختصاص دهیم.
وی تاکید کرد : با مصرف روزانه 5 تا 8 واحد سبزیجات به عنوان حجم دهنده به وعده های غذایی می توانید جلوی اشتهای بالا و مصرف غذای زیاد و تنقلات بی ارزش را بگیرید.
وی خاطر نشان کرد : سبزیجات را حتما در برنامه غذایی این ایام بگنجانیم و بسیار به جاست که از همین ابتدای سال جدید عادات غذایی و رفتاری سلامت محور را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.