پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۱۷۵ مورد

دوشنبه ٢٧ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١١:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 428 نفر )

اختلالات گوارشی شایع ترین مشکل کودکان در ایام نوروز است .

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه و پزشک متخصص اطفال با بیان این مطلب گفت : زیاده روزی در مصرف آجیل ، تنقلات، شیرینی و شکلات در ایام نوروز باعث اختلالات گوارشی مانند دل درد، دل پیچه، یبوست، تهوع و گاهی استفراغ در کودکان می شود.
دکتر شیما شکری تاکید کرد : کودکان باید وعده های غذایی و میان وعده ها را در ایام نوروز و در طول سفر داشته باشند و حذف وعده های غذایی و جایگزین کردن آجیل و شیرینی به جای آن مشکلات گوارشی برای کودکان ایجاد می کند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
وی عنوان کرد : والدین باید شیرینی و شکلات و تنقلات بی ارزش را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند تا زیاده روی در مصرف، سلامت آن ها را به خطر نیندازد.
وی نسبت به مصرف غذای رستوران های بین راهی برای کودکان هشدار داد و تصریح کرد : والدین باید در طول سفر نیز شرایط استفاده از غذای خانگی را برای کودکان فراهم آوردند و از مصرف غذا در رستوران های بین راهی و غیر معتبر که معمولا اصول تغذیه ای و پخت بهداشتی غذا را رعایت نمی کنند به شدت خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد : والدین باید غذای کودک را سر ساعت معین آماده کنند تا کودکان به دلیل گرسنگی به مصرف شیرینی و شکلات روی نیاورند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.