پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۳۴۴ مورد

دوشنبه ٢٧ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١١:١١ ق.ظ   ( بازدید : 369 نفر )

رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در سفر ضروری است.

به گزارش " وب دا " معاون بهداشتی دانشگاه در این خصوص بیان کرد : در مسافرت ممکن است به علت تغییر شرایط آب و هوایی و تغییر برنامه تغذیه ای ،استراحت کم و خستگی راه،مقاومت بدن کاهش یابد و به همین دلیل عوامل بیماری زا بیش از معمول فرد را با خطر مواجه می کند. 
دکتر " سید احمد هاشمی " با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و نکات بهداشتی در سفر بیان کرد : از خرید هر نوع مواد خوراکی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنید و غذاهای پخته شده را نیز بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نکنید و غذا را بیشتر از یکبارگرم نکنید.
این مسئول افزود : از حمل مواد غذایی پخته در سفری که بیش از دو ساعت زمان می برد باید خودداری شود و در صورت عدم دسترسی به یخچال و یا یخدان این مواد نباید مصرف شوند. 
وی در ادامه تاکید کرد : در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به تاریخ تولید ، تاریخ مصرف(انقضا) و پروانه ساخت و نحوه نگهداری نوشته شده بر روی بسته آن توجه داشته باشید .
دکتر " هاشمی " یادآور شد : از خرید و مصرف شیرینی جات و تنقلات حاوی رنگ های مصنوعی پرهیز نمایید و از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز کشتار می شوند مانند گوشت های قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه های فاقد مهر کشتارگاه باید خودداری کنید.
وی با اشاره به اینکه در صورت بروز هرگونه علایم تهوع، ‌استفراغ و اسهال باید به اولین مرکز درمانی مراجعه شود ،تصریح کرد :  رعایت بهداشت فردی از جمله شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به حفظ سلامت کمک می‌کند.
وی تاکید کرد : پیش از استفاده از آب آشامیدنی در پارک ها،کنار جاده ها و تفرجگاه ها به تابلوهای هشدار دهنده آن دقت کنید ،آب را فقط از منابع مطمئن لوله کشی شده تهیه کرده و یا از آب های بطری شده استفاده کنید و از مصرف یخ‌هایی که در شرایط غیر بهداشتی و روی زمین نگهداری یا خرد می‌شوند خودداری کنید. 
دکتر هاشمی تاکید کرد : به منطور جلوگیری از ازدیاد حشرات و جوندگان از ریختن پسماندها در جوی ها و نهرها بطور جدی خودداری کنید .
وی تاکید کرد :در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه مردمی رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره 190 اطلاع دهید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.