پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۸۰۷ مورد

چهارشنبه ٢١ فروردین ١٣٩٨ ساعت ١٠:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 773 نفر )

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان مری و معده، شایع ترین سرطان در این استان است.

به گزارش وب دا، مهری فرشاد با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در خراسان شمالی میان آقایان به ترتیب معده، پوست، مری، کولورکتال(روده بزرگ) و حنجره است، اظهار کرد: شایع ترین سرطان در میان بانوان نیز سرطان پستان، مری، معده، کولورکتال، پوست و مغز می باشد.
 وی مهم ترین دلیل ابتلا به انواع سرطان ها را، سبک غلط زندگی در دنیای امروزی دانست و با اشاره به پرداخت هزینه های کمک درمان بیماران مبتلا در این استان از سوی دانشگاه، خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی(ع) بجنورد مرکز درمان سرطان با حضور پزشکان رادیوتراپیست و انکولوژیست است و خدمات مربوط به درمان از جمله شیمی درمانی به صورت رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای پرتو درمانی و بستری بیمار، بخشی از هزینه درمان دریافت می شود، ادامه داد: با بررسی شرایط مالی بیمار و در صورت عدم توان در پرداخت هزینه ها تا 70 درصد تخفیف ارائه می شود و
واحد مددکاری بیمارستان و معاونت غذا و دارو به بیماران جهت تهیه داروها تخفیف می دهند.
فرشاد گفت: در صورت عدم توان بیمار سرطانی در پرداخت هزینه ها، شخص به انجمن های حمایتی معرفی می شود تا خدمات درمان را به صورت تجمیعی دریافت کند.
مسئول بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه با بیان اینکه خدمات آزمایشگاهی و کلینیکی بیماران سرطانی هزینه های بالایی دارد، تصریح کرد: در صورت ابتلای سرپرست خانوار، فرد شغل خود را از دست داده و برای درمان نیازمند یاری دانشگاه و انجمن های حمایتی است.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، همه تلاش خود را مبنی بر کاهش دغدغه های هزینه درمان بیماران سرطانی به کار بسته است.
فرشاد اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و سازمان هلال احمر استان داروهای بیماران سرطانی که نیاز به درمان سرپایی دارند را در اختیارشان قرار می دهد.
*بیش از دو هزار نفر در خراسان شمالی مبتلا به سرطان هستند
مسئول بیماران خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اعلام کرد: در جدیدترین آمار ثبت شده بیش از دو هزار نفر در این استان مبتلا به انواع سرطان ها هستند.
فرشاد 30 درصد علل ابتلا به سرطان ها را سیگار کشیدن دانست و تصریح کرد: علت مبتلا شدن به سرطان سبک غلط زندگی و پیروی نکردن از شیوه های زندگی سالم است.
وی ادامه داد: چاقی، بی تحرکی، استفاده از مشروبات الکلی و رژیم غذایی نامناسب می تواند از دلایل دیگر ابتلا به انواع سرطان ها باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.