پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۸۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۳۰ مورد

یكشنبه ٧ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ١٣:٧ ب.ظ   ( بازدید : 2211 نفر )

هفته واکسیناسیون فرصت مناسبی است که از طریق آن سازمان بهداشت جهانی تلاش دارد آگاهی‌های عمومی مرتبط با ارزش ایمن‌سازی از دوران کودکی تا دوره سالمندی را افزایش دهد.

ایمن‌سازی از طریق واکسیناسیون یکی از موفق‌ترین و با صرفه‌ترین مداخله سلامتی است و هر ساله از مرگ و میر 2 تا 3 میلیون انسان جلوگیری می‌کند. سود‌مندی واکسیناسیون به دوران کودکی محدود نمی‌گردد و به دوران بزرگسالی هم گسترش پیدا کرده است. در دوران بزرگسالی واکسیناسیون باعث ایجاد محافظت در مقابل بیماری‌های تهدید‌کننده آنفلونزا، مننژیت و سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و سرطان سرویکس می‌شود.

درهر 20 ثانیه یک کودک بر اثر ابتلا به نوعی از بیماری های عفونی جان خود را از دست می دهد که قابل پیشگیری از طریق واکسیناسیون است. میلیون ها کودک دیگر از مرگ نجات می یابند اما به عوارض ناتوان کننده بیماری مبتلا می شوند. واکسن ها نه تنها جان کودکان را نجات می دهند بلکه مجالی به آن ها می دهند برای رشد، سلامتی، تحصیل و ارتقا کیفیت زندگی.

حفاظت افراد در برابر بیماری های قابل پیشگیری توسط واکسن، مهمترین هدف برنامه هفته جهانی بهداشت است.

در این راستا یکی از برنامه های سازمان جهانی بهداشت، ایجاد این باور در جوامع است که از طریق واکسیناسیون می توان زندگی ها را نجات داد.

از طریق واکسیناسیون می توان از 2 تا 3 میلیون مرگ سالانه ناشی از بیماری های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه و سرخک پیشگیری کرد.

علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشتی دولتی از برنامه واکسیناسیون بزرگسالان اطلاع یابند.


منبع : شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.