پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۶۱۸۱ مورد


مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن تاکید بر لزوم حفظ آرامش و جلوگیری از انتشار اخبار استرس‌زا در مورد بلایای طبیعی و سیل، گفت: واکنش‌های ناشی از استرس در مواجهه با بلایای طبیعی به ویژه در فرزندان، طي هفته نخست بعد از حادثه طبیعی است.

به گزارش وب دا، اسما یوسف‌نژاد بر لزوم تسلط بر هیجانات در مواقع بحران تاكيد كرد و گفت: در مواردی که علایمی ناشی از ترس و استرس در افراد به‌ویژه کودکان بعد از سیل و یا سایر بلایای طبیعی مشاهده می‌شود، اين واكنش ها عجیب نیست و فرد دو ماه فرصت دارد تا به کنش طبیعی خود بازگردد.
وی ادامه داد: در این موارد مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس بالینی در بازگشت فرد به شرایط عادی خود، بهتر کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه بايد از انتشار اخبار التهاب‌زا در جامعه خودداری کنیم، خاطرنشان کرد: انتشار تصاویر مربوط به صحنه‌های دلخراش در شبکه‌های مجازی امری ناپسند است و باید از گفت و گو در مورد اخبار ناامید کننده و مطالب ناخوشایند در جمع خانواده یا محیط کار پرهیز شود.
مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: بايد در مورد حادثه هاي استرس زا با آب و تاب زیاد و پرهیجان صحبت نکنیم و از انتشار اخبار غلط یا نامطمئن بپرهیزیم.
یوسف نژاد با بیان اینکه دلشوره و بی قراری، کلافه بودن، اضطراب، ترس، شوکه شدن، کاهش اشتها، بدخوابی و کم خوابی در زمان وقوع حادثه یا قبل و بعد از آن طبیعی است، یادآور شد: علائم یاد شده در شرایط بحرانی ، پس از مدتي بطور طبيعي قابل کنترل است و برای فرد خطری ندارد.
وی از دیگر علائم به طپش قلب شدید و مکرر، نگرانی و ترس از وقوع مجدد حادثه، گوش به زنگی، احساس گناه، احساس نا امیدی و غمگینی ،فکر مرگ و آسیب به خود عنوان کرد.
مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه کرد: در این شرایط باید چند نفس عمیق از بینی کشید و از دهان خارج کرد و یا فرد برای حفظ آرامش دقایقی را بنشیند و یا دراز بکشد. 
یوسف نژاد شل كردن و رها کردن عضلات بدن، فکر کردن به اتفاقات مثبت، صحبت کردن در مورد فکری که ذهن را درگیر کرده با دوست یا خانواده، توجه به تغذیه مناسب، اطمینان خاطر دادن به کودکان که خطری آن ها را تهدید نمی کند و عدم سرزنش افرادی که دچار ترس شده اند را به افراد برای حفظ آرامش در شرایط بحران توصیه کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.