پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۳۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۶۵۶ مورد

سه شنبه ٢٧ فروردین ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢٤ ب.ظ   ( بازدید : 601 نفر )

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تصویب و اجرای 15 برنامه محوری به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت خبر داد.

به گزارش وب دا، مهندس پیمان فیضی در زمینه مصوبات جلسه هماهنگي هفته ملي سلامت دانشگاه اظهار کرد: برگزاری برنامه ورزش صبگاهی و صبحانه سلامت و برپایی ایستگاه های سلامت، غربالگری قند و فشار خون از برنامه های محوری این هفته است.
وی توزیع پمفلت های بهداشتی آموزشی و حضور کارشناسان مشاوره روان در ایستگاه های سلامت، تهیه پیام های بهداشتی برای زیر نویس صدا و سیما، برگزاری همایش مهارت های زندگی برای کارشناسان و عموم مردم توسط اساتید و تهیه فتوتیتر از پیام های بهداشت روان و ارسال به کانال های خبری را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.
وی ادامه داد: سنجش سلامت کارکنان دانشگاه در مراکز بهداشتی تابعه (کلیه معاونت ها) با هماهنگی معاونت توسعه جهت اختصاص پاس اداری و اعزام تیم سیار غربالگری ایدز در مناطق پر خطر بجنورد و شیروان توسط معاونت بهداشت و درمان و پژوهش از برنامه های هفته سلامت است.
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سخنرانی معاون بهداشتی و روئسای شبکه ها قبل از خطبه های نماز جمعه، عدم استفاده کارکنان ستاد دانشگاه از وسیله نقلیه شخصی در هفته سلامت و حضور معاونین دانشگاه در برنامه های  آموزشی و اطلاع رسانی صدا و سیما در هفته سلامت بخشی دیگر از برنامه های هفته ملی سلامت است.
فیضی برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی و سلامت روان در خوابگاه ها توسط اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی را از برنامه های پیش و رو در هفته سلامت دانست و یادآور شد: رونمایی از سند اجتماعی سلامت استان و نصب بنر در سطح شهر و هماهنگی با شهرداری از برنامه های این هفته است.
وی در خصوص روز شمار هفته سلامت اظهار کرد: یکشنبه با شعار «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت،» دوشنبه: «آموزش رکن سلامت،» سه شنبه: «مشارکت اجتماعی و سلامت» و چهارشنبه با عنوان «مراقبت های اولیه بهداشت سلامت و روان» انتخاب شده است.
وی افزود: پنجشنبه با عنوان سلامت در حوادث و بحران ها، جمعه: «سبک زندگی سلامت محور» و شنبه به عنوان «سلامت، جمعیت و خانواده» نام گذاری شده است. 
هفته ملی سلامت 98 با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» از مورخه یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.