پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۸۵۸ مورد

چهارشنبه ٢٨ فروردین ١٣٩٨ ساعت ١٢:٢٤ ب.ظ   ( بازدید : 792 نفر )

همایش ورزشی ویژه بانوان شاغل در دانشگاه در آستانه هفته ملی سلامت در بوستان شهربازی بجنورد برگزار شد .

به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخشی از این همایش که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر اصلاح سبک زندگی در راستای بهبود سلامتی ، گفت: بانوان نقش مهمی در مدیریت برنامه غذایی و سلامت خانواده دارند.

دکتر سید احمد هاشمی بر کاهش مصرف نمک و انواع روغن های مصرفی در رژیم غذایی تاکید کرد و اظهار داشت: مقدار استفاده از نمک و روغن در پخت و پز را بانوان باید حتما در منزل مدیریت کنند، چراکه استفاده بی رویه از آن زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری هاست.

وی ضمن تاکید بر توجه به کیفیت مواد غذایی در آشپزی، ادامه داد: استاندارد استفاده از نمک برای هر نفر در طول روز کمتر از پنج گرم است که متوسط استفاده از آن در کشورمان، 10 گرم می باشد.

 وی با اشاره به اینکه نمک مورد نیاز بدن تنها از طریق خوردن نان تامین می شود، خاطرنشان کرد: نان سنگک و نان های فری کمترین نمک را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: برای برخی سودجویی ها استفاده از روغن حیوانی را تبلیغ می کنند در صورتی که در یک رژیم غذایی سالم باید فقط 10 درصد آن روغن جامد باشد و البته این 10 درصد برای افرادی است که فعالیت منظم ورزشی و بدنی دارند.

وی با اشاره به اینکه زندگی ماشینی باعث شده تحرک بدنی خانواده ها کمتر شود، تصریح کرد: نتیجه این امر چاقی مفرط در میان افراد به ویژه کودکانمان است که روی آوردن به فست فودها نیز بر شدت آن افزوده است.

وی شیوه های غلط زندگی را عامل مهمی در گسترش بیماری های غیر واگیر به ویژه سکته های قلبی در سال های اخیر دانست و خواستار پیگیری تست های خطرسنجی و تکمیل پرونده های الکترونیک سلامت افراد هر خانواده در مراکز بهداشتی درمانی شد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در مرحله نخست باید توجه به سلامت از پرسنل بهداشت و درمان آغاز شود، یادآور شد: این موضوع کمک می کند تا با تاثیرگذاری بیشتری به بیماران و مراجعان خدمات رسانی شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جوان و ضمن تبریک این روز اظهار کرد: 20درصد جمعیت جامعه ما جوان هستند و در حال حاضر تمام خدمات بهداشتی به این گروه نیز ارائه می شود. 

مدیرفرهنگی دانشگاه نیز در این همایش ضمن تبریک مناسبت های ارزشمند پیش رو ، بر لزوم مشارکت بانوان در برنامه های اجتماعی و فرهنگی و تلاش برای اثربخشی بیشتر بر خانواده و اجتماع تاکید کرد و گفت : مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی می کوشد با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح در مناسبت های مختلف ، در مسیر افزایش نشاط و انگیزه مندی کارکنان و دانشجویان گام بردارد.

دکتر "اکبر صولتی" با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات نیز ایجاد روحیه نشاط و شادابی و بالا بردن سطح سلامت و ترغیب آنان به فعالیت‌های ورزشی می‌باشد، اظهار داشت: در این همایش ۸۰ نفر از کارکنان خانم شرکت کردند .

گفتنی است در پایان این همایش پس از صرف صبحانه سلامت، از بانوان منتخب در همایش ورزشی تقدیر و به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.