پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۶۶۶ مورد

چهارشنبه ٢٨ فروردین ١٣٩٨ ساعت ١٢:٣٢ ب.ظ   ( بازدید : 520 نفر )

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 18 زن و 48 مرد در این استان ، مبتلا به بیماری هموفیلی هستند.

به گزارش وب دا، مهری فرشاد در آستانه روز جهانی هموفیلی اظهار کرد: هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است، فرد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین هایی به نام فاکتورهای انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیست. 

وی ادامه داد: فرآیند انعقاد خون به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می کند.

وی با بیان اینکه انواع مختلفی از هموفیلی وجود دارد، شایع ترین و شناخته شده ترین نوع این بیماری را هموفیلی A – ، کمبود فاکتور ۸ ، هموفیلی B – و کمبود فاکتور ۹ عنوان کرد.

فرشاد تصریح کرد : کبودی، خونریزی، خونریزی درون مفصلی، خونریزی داخل عضلانی و خونریزی خودبخودی مغز از علائم بیماری هموفیلی است و در مراکز درمانی دولتی خدماتی نظیر تزریق فاکتور انعقادی، تزریق خون و فیزیوتراپی به این بیماران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بیماران هموفیلی در خراسان شمالی انجمنی ندارند، اضافه کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی انجمن صورت گرفته است اما فضا و ساختمانی برای آغاز فعالیت نداریم.

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: تمام تلاش دانشگاه در کاهش هزینه بیماران هموفیلی است و بسیاری از خدمات درمان به این بیماران رایگان ارائه می شود.

فرشاد کمک خیران برای راه اندازی انجمن بیماران هموفیلی را گام مهمی در کاهش مشکلات این دسته از بیماران دانست و از خیران خواست تا با جدیت بیشتری به حوزه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه درمان هموفیلی از دو روش تزریق خون و درمان پیشگیری کننده با تزریق فاکتورهای انعقادی انجام می شود، اظهار کرد: درمان این بیماران بر اساس سن، وضعیت سلامتی عمومی و شرح حال طبی، وسعت بیماری، نوع و شدت هموفیلی، تحمل بیمار نسبت به داروهای اختصاصی و روش های درمانی، توجه به مرحله بیماری و ترجیح بیمار انجام می شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.