پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۹۳۰ مورد

شنبه ٣١ فروردین ١٣٩٨ ساعت ٨:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 525 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن هفته سلامت، حرکت کشورمان در حوزه بهداشت و درمان را رو به پیشرفت ذکر کرد و گفت: با اجرای کامل نظام ارجاع الکترونیک، سرعت پیشرفت در این حوزه بیشتر می شود.

به گزارش وب دا، دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به شعار هفته ملی سلامت با عنوان «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» اظهار کرد: طی دو سال پی در پی در شعار هفته سلامت به موضوع پوشش همگانی سلامت اشاره شده و هدف از آن دسترسی عموم مردم با کمترین هزینه به خدمات سلامت است.
وی با بیان اینکه دستیابی به خدمات سلامت با هزینه کمتر و ارائه خدمات سلامت محور رایگان جزو هدف های مهم نظام سلامت است، خاطرنشان کرد: البته برخی از خدمات درمانی هزینه های بالایی دارد اما تلاش ما در اولویت بندی خدمات ضروری و حفظ تداوم آن است.
دکتر هاشمی ادامه داد: خدماتی که هزینه های بالایی برای ارائه به بیمار دارند نیز باید با برنامه ریزی و در بازه زمانی طولانی تر، به صورت مداوم و با حداقل هزینه ها در دسترس قرار گیرد.
وی افزود: از سال 1363 با اجرای طرح گسترش شبکه خدمات بهداشتی درمانی در سطح کشور، ارائه خدمات ضروری پیش بینی شد و مراکز و پایگاه های سلامت در شهرها و خانه های بهداشت در روستاها به ارائه خدمت پرداختند.
 وی با اشاره به اینکه در اوایل آغاز فعالیت شبکه های بهداشت و درمان ، فقط خدمات مراقبت از کودک، مادر باردار و واکسیناسیون بیماری های واگیر ارائه می شد، گفت: امروز علاوه بر موارد ذکر شده، خدمات بیماری های غیر واگیر از قبيل بيماري هاي قلبي، سكته مغزي، ديابت، پوكي استخوان، پرفشاري خون، بيماري هاي بدخيم و چاقي و ... ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: یکی از هدف ها ،حرکت به سمت ارائه خدمات درمانی بیماری های اعصاب و روان است که در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده است.
دکتر هاشمی اضافه کرد: در استان هایی مانند خراسان شمالی باید بستر جهت توسعه شبکه های اینترنتی و سواد مربوطه نیز افزایش یابد تا ارائه خدمات نظام الکترونیک سلامت، راحت تر در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
وی توسعه خدمات نظام ارجاع الکترونیک را یک دستاورد ارزنده برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه سامانه سیب و تشکیل پرونده های الکترونیک سلامت در خراسان شمالی گام های مثبتی برداشته شده است.
دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد: با الکترونیکی کردن خدمات سلامت و فراهم ساختن بسترها، بتوان با ارائه خدمات به صورت آنلاین در بسیاری از فاکتورها از جمله هزینه و زمان صرفه جویی کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.