پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۱۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۵۴۵ مورد


جلسه هم اندیشی شناسایی نقاط قوت و ضعف ، چالش ها و موانع پیش روی تولید در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با توجه به شعار سال « رونق تولید » از سوی معاونت غذا و دارو استان برگزار شد.

به گزارش وب دا مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه در ابتدای این جلسه که با حضور مسئولان و مدیران کارخانجات و بخش تولید استان در سالن اجتماعات مرکز حر برگزار شد ، ضمن آرزوی سالی سرشار از خیر و برکات در حوزه تولید استان اظهار داشت : هدف این است که در سال رونق تولید، با هم اندیشی به رفع نقایص و موانع و حمایت از تولید کمک نماییم.

دکتر براتی زاده تصریح کرد : باید در این برهه که کشور درگیر جنگ اقتصادی است ،تلاش کنیم و به رونق تولید بیفزاییم  و از آنجایی که کشور ما بحران های فراوانی را از جمله جنگ نظامی و جنگ فرهنگی را پشت سر گذاشته است ، قطعا از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

وی گفت : در کارگروه ها ، کمیسیون هاو جلسات مختلف استانی، موانع و چالش های تولید در استان مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون در جمع متولیان امر تولید استان، این موارد بررسی می گردد .

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه و مسئول پیگیری شعار «رونق تولید » نیز در ادامه با ارائه گزارشی از این حوزه عنوان کرد :در حوزه تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان ، 179 کارگاه و کارخانه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، 42 واحد فعال دارای پروانه ساخت، 32 واحد غیر فعال دارای پروانه ساخت و 74 کارخانه مشمول پروانه ساخت فعال است.

دکتر عربی در ارتباط با واحدهای تولیدی مشمول PRPS (درجه بندی) عنوان گرفت : 8 واحد با گرید Aو درجه عالی ، 8واحد با گریدB و درجه خوب ،15 واحد با گرید cو درجه متوسط و 8 واحد نیز با گرید Dو درجه ضعیف در استان فعال هستند .

وی به راه اندازی سامانه نظارت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی (FMS) اشاره کرد و گفت : این سامانه جهت تسریع در امر اطلاع رسانی و ارتباط موثر با واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

دکتر عربی از مزایای سامانه FMS به موارد ذیل اشاره کرد و بیان داشت : افزایش سرعت اتمام فرآیند و کاهش زمان صدور، تمدید و اصلاح کلیه پروانه ها و مجوزها، بهبود فرآیند بازرسی و افزایش دقت در نظارت ها، تسهیل فرایند صدور مجوزها، عدم نیاز به مراجعه مکرر مسئولین فنی، ارسال منظم نتایج آزمون ها و گزارش ها، افزایش دقت و کاهش خطا در فرآیند کلیه مجوزها و حرکت در جهت دولت الکترونیک از جمله این مزایا است .

بر پایه این گزارش در ادامه حاضرین در جلسه به معرفی و بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان 3 نفر از مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی استان به عنوان نماینده حوزه تولید جهت حضور در جلسات آتی و انتقالی نقطه نظرات و درخواست ها تعیین شدند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.