پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۸۴۴ مورد


کارگاه آموزشی بیماری‌های منتقله از آب و غذا و بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور کارشناسان بهداشتی مناطق، مسئولین پایگاه‌ها و کارشناسان کنترل عفونت بیمارستان‌های شهرستان بجنورد برگزار شد.

به گزارش وب دا، دکتر ابراهیم بازخانه سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در این کارگاه در محل سالن جلسات شبکه بهداشت حر ضمن اشاره به اهمیت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جامعه، بر لزوم بالا بردن توان علمی و عملیاتی همکاران شبکه بهداشت تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته اول بیماری و در مرحله تب می‌توان با نمونه‌گیری از خون، ویروس را جدا کرد. همچنین می‌توان ویروس را از نمونه‌های بافتی مانند بافت کبد، طحال، کلیه، غدد لنفاوی جدا کرد.
وی با بیان اینکه بیمار مشکوک به تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو باید قرنطینه شود و با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس نباشد، اضافه کرد: همه وسایل بیمارستانی مانند ماسک، دستکش، روپوش، پیش بند، لوله‌های خون، سرنگ‌های استفاده شده و هر وسیله‌ای که با ترشحات بیمار در تماس بوده باید سوزانده شود.
در ادامه این جلسه دکتر دلشاد مدیر گروه واحد بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دکتر تقوی متخصص عفونی، هریک به ترتیب در زمینه بیماری های منتقله از آب وغذا،  همه گیری و طغیان این بیماری‌ها و نیز تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، علائم نشانه های و درمان این بیماری به ارائه آموزش های لازم پرداختند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.