پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۰۲۹ مورد

شنبه ١٤ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٤:٣ ب.ظ   ( بازدید : 395 نفر )

کارشناس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی مهارت خودآگاهی را بالاترین شناخت فردی و یکی از مهارت های مهم زندگی عنوان کرد.

به گزارش وب دا، اکرم یزدانی در جلسه هفتگی آموزش مهارت های زندگی و در جمع کارکنان روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: با دستیابی به خودآگاهی انتخاب ها و عملکردمان صحیح تر و شفاف‌تر خواهد بود.
وی قدرت حل مسائل، بشاش بودن، اعتماد به نفس بالا، تاب آوری و همدلی را از نتایج بهبود خودآگاهی در زندگی عنوان کرد .
این کارشناس مشاوره با طرح این سوال که برای خودآگاهی باید چه کنیم، ادامه داد: هر فردی متشکل از ویژگی های مختلف است که برخی را خود می داند اما دیگران نمی دانند، برخی ویژگی ها را خود می داند و دیگران هم می دانند، برخی ویژگی ها را خود نمی داند اما دیگران می دانند و ویژگی هایی هم در فرد وجود دارد که هم خود وی و هم دیگران از آن بی اطلاع هستند.
یزدانی اضافه کرد: با تقویت ویژگی‌هایی که خودمان از آن ها اطلاع داریم و دیگران نیز از آن آگاهند، می توان عزت نفس آفرید و اعتماد به نفس را تقویت کرد.
 کارشناس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه، اعتماد به نفس را از زیرمجموعه های عزت نفس که یک حس درونی و عامل قبول داشتن خود است ،دانست و برخورداری از عزت نفس و اعتماد به نفس را عامل دستیابی به خودآگاهی عنوان نمود.
یزدانی خاطرنشان کرد: در برخی موارد ویژگی خود برتر بینی کاذب در نتیجه عدم خودآگاهی فرد ایجاد می شود و این امر یک نوع اختلال روانی است که فرد مبتلا باید برای درمان از مشاوره های روانپزشکی بهره بگیرد.
بر پایه این گزارش جلسات هفتگی آموزش مهارت های زندگی (فردی ، اجتماعی، ارتباطی و ...)جهت همکاران روابط عمومی دانشگاه بطور مستمر پیگیری خواهد شد .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.