پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۱۵۰ مورد

چهارشنبه ١٨ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ٧:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 424 نفر )

مادران باردار باید علائم خطر دارویی در این دوران را جدی بگیرند و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمایند .

به گزارش وب دا، کارشناس مامایی و سوپر وایزر بالینی بیمارستان بنت الهدی گفت: ماه‌های آغاز بارداری به دلیل شکل‌گیری اندام جنین بسیار حساس است و مادران باید حتما از استفاده خودسرانه دارو به دلیل تاثیر مستقیم بر جنین پرهیز کنند.
فروزان علوی مقدم اظهار داشت : استفاده از دارو بر روی جنین به ویژه در ماه‌های آغاز بارداری اثر مستقیم دارد.
وی اضافه کرد: اگر فرد از داروی خاصی استفاده می‌کند، در دوره بارداری باید با نظر پزشک متخصص خود در صورت عوارض بالا این دارو را ترک کرده و یا تحت نظر پزشک روند درمان خود را ادامه دهد.
علوی مقدم به موضوع افسردگی مادر در این دوران اشاره کرد و گفت: مصرف داروهای ضد افسردگی و آرامبخش در دوران بارداری  حتما باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. 
وی تصریح کرد: پزشک مزایا و عوارض جانبی این داروها را در نظر می گیرد و اگر تشخیص دهد که مصرف داروهای ضد افسردگی برای مادر و جنین فوایدی بیشتر از عوارض جانبی آن دارد ، این داروها را تجویز می کند.
وی با بیان اینکه برخی از داروهای ضد افسردگی موجود عوارض جانبی خیلی کم و نادری بر روی جنین دارند، یادآور شد: مصرف این داروها در سه ماهه اول بارداری باید با احتیاط و در کمترین دوز ممکن باشد.
علوی مقدم تصریح کرد :خانم ها سه ماه قبل از تصمیم به بارداری باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند و با دریافت مشاوره از ماما و انجام آزمایش و ویزیت پزشک از وضعیت سلامت جسمانی خود مطلع شوند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم مادران در این دوران دیابت بارداری است که باید زیر نظر متخصص کنترل و در صورت نیاز دارو مصرف شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.