پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۳۹۹ مورد

دوشنبه ٢٣ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١١:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 408 نفر )

کارشناس مامایی و سوپر وایزر بالینی بیمارستان بنت الهدی بجنورد ضمن برشمردن مزایای زایمان طبیعی، گفت: زایمان طبیعی فرآیندی مهم و موثر در حفظ سلامت مادر و نوزاد است.

به گزارش وب دا، فروزان علوی‌مقدم اظهار کرد: تماس پوست با پوست، پیوند عاطفی مادر و نوزاد، موفقیت در تغذیه با شیر مادر، جلوگیری از صدمه به اندام های داخلی، عدم ایجاد چسبندگی ، نبود عوارض بیهوشی و غیره از مزایای مهم زایمان طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: در سزارین تا مدت‌ها عوارض بیهوشی همراه مادر است که رسیدگی به نوزاد را برای وی سخت‌ می کند.
علوی مقدم اضافه کرد: پروسه درد پس از به دنیا آمدن نوزاد در زایمان طبیعی تمام می شود اما در روش سزارین احساس درد و سوزش تا ماه‌ها و حتی سال ها همراه مادر می ماند.
وی با بیان اینکه آغاز شیردهی در روش سزارین دیرتر انجام می شود، گفت: برقراری سریع عمل شیردهی موضوع مهمی پس از به دنیا آمدن نوزاد است.
سوپر وایزر بالینی بیمارستان بنت الهدی بجنورد تصریح کرد: در بحث ترویج زایمان طبیعی مادران باردار، بیمارستان بنت الهدی با برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان به صورت رایگان آموزش‌های مفیدی را به مادر ارائه می‌دهد.
علوی مقدم گفت: این بیمارستان در سال جاری با دریافت لوح تقدیر از وزارت بهداشت، به عنوان بیمارستان برتر کشوری در امر ترویج زایمان طبیعی معرفی شد.
وی یادآور شد: زایمان طبیعی مزیت های زیادی برای سلامتی مادر و فرزند دارد و سزارین فقط در موارد اورژانسی بستگی به وضعیت مادر و خطرات احتمالی موجود، پیشنهاد می شود.
وی با بیان اینکه امروزه با بهره گیری از روش های مختلف، درد زایمان طبیعی به حداقل کاهش می یابد، گفت: طب فشار، ماساژ درمانی، تکنیک های تنفسی مادر و ... از مهارت هایی است که برای کنترل درد در حین زایمان آموزش داده می شود.
این کارشناس مامایی یکی از اقدامات خوب این مجموعه برای آرامش روانی مادران موقع زایمان را حضور همراهی خواند و اظهار کرد: به همراه این اجازه داده می شود تا در کلاس‌های آموزشی و در پروسه زایمان در کنار مادر حضور یابد.
علوی مقدم اضافه کرد: ترجیح بر این است که همراه مادر باردار خود نیز سابقه زایمان طبیعی داشته باشد.
وی به موضوع هزینه‌های زایمان در بیمارستان بنت الهدی اشاره کرد و افزود:به دلیل پوشش مناسب بیمه ای، مادران در بیمارستان بنت الهدی جهت زایمان طبیعی هزینه‌ای پرداخت نمی کنند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.