پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۱۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۲۶۱ مورد

یكشنبه ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٣:٥٥ ب.ظ   ( بازدید : 388 نفر )

مادران باردار می توانند با نظر مساعد پزشک خود مبنی بر وزن گیری مناسب مادر و جنین و نبود مشکل خاص در این دوران ، از مزایای روزه داری بهره مند شوند.

به گزارش وب دا، مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: پس از 3 ماهه اول بارداری اگر جنین رشد خوبی داشته و وزن و فشار خون مادر در حالت طبیعی باشد ، با دریافت کالری و مواد غذایی کافی و زیر نظر پزشک روزه‌داری منعی ندارد.

دکتر مریم پور آدینه اظهار کرد: برخی معتقدند روزه گرفتن با بالا بردن سطح کتون بادی ها (موادی که در کاهش قند خون و به دلیل تجزیه چربی ها در خون افزایش می یابند) می تواند به مغز و دستگاه عصبی جنین در ماه های ابتدای بارداری آسیب وارد آورد.

وی خاطرنشان کرد: در مادران شیرده نیز از آنجا که در 6 ماهه نخست شیردهی، تنها منبع تغذیه نوزاد شیر مادر است و روزه داری سبب اختلال در شیردهی و به دنبال آن اختلال در وزن گیری نوزاد است، مادران باید در این دوره از روزه گرفتن خودداری کنند.

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: اما پس از این دوران و با شروع تغذیه کمکی، مادر باید از برنامه غذایی صحیح پیروی کند و روزه داری برای او منعی ندارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.