پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۰۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۲۹۲ مورد

دوشنبه ٣٠ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٤:١٧ ب.ظ   ( بازدید : 600 نفر )

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان ضامن سلامتی و باعث برخورداری بیشتر از مزایای روزه داری است.

به گزارش وب دا مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان، رژیم غذایی نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید از غذاهای ساده و مغذی استفاده شود.

نسرین علیزاده تصریح کرد: اگر فردی دچار اضافه وزن می باشد، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با اصلاح رژیم غذایی ، وزن به حالت طبیعی برگردد .

وی با بیان اینکه با توجه به ساعات طولانی ناشتا بودن، باید غذاهای حاوی فیبر زیاد استفاده شود که به کندی هضم می شوند، خاطرنشان کرد: غذاهای دیرهضم معمولاً چند ساعت در دستگاه گوارش می مانند در حالیکه غذاهای سریع الهضم فقط 1 تا 2ساعت در معده باقی می مانند .

علیزاده غذاهای دیر هضم را شامل حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر ، لوبیا ، عدس ، برنج با پوست و غیره عنوان کرد که جزو کربوهیدرات‌ های ساده طبقه بندی می شوند و غذاهای سریع الهضم را شامل قند و آرد سفید عنوان کرد که به این گروه کربو هیدرات‌های تصفیه شده گفته می شود.

وی تصریح کرد: غذاهای حاوی فیبر عبارت از سبوس ، گندم سبوس دار ، غلات و حبوبات ، سبزی ها مانند لوبیای سبز ، نخود ،‌ذرت ،‌ اسفناج ، برگ چغندر ، میوه های با پوست ، میوه خشک شده مثل برگه زردآلو ، انجیر ،‌ آلو خشک و بادام هستند.

 مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه اظهار کرد: باید از همه گروه‌های غذایی مانند میوه و سبزیجات ،‌گوشت و حبوبات، نان و غلات و محصولات لبنی در رژیم غذایی استفاده شود.

علیزاده تاکید کرد: در این ایام از غذاهای سرخ کردنی و چرب، غذاهای حاوی قند زیاد، غذاهای سنگین در حجم زیاد و خوردن چای زیاد هنگام سحر پرهیز شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.