پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۷۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۶۲۷ مورد

سه شنبه ٣١ اردیبهشت ١٣٩٨ ساعت ١٢:٤٧ ب.ظ   ( بازدید : 474 نفر )

روز ملی اهدای عضو فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ انسان دوستی و خیرخواهی است که می تواند نویدبخش زندگی و رهایی از رنج بیماری باشد.

به گزارش وب دا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به مناسبت روز ملی اهدای عضو و با تاکید بر اینکه مقوله اهدای عضو بیماران مرگ مغزی نیازمند فرهنگ سازی گسترده در جامعه است، اظهار داشت : هنوز بسیاری از خانواده ها نسبت به اهدای عضو بیمار خود تمایل ندارند و آن را بر نمی تابند و این در حالیست که بیمار مرگ مغزی دیگر به زندگی بر نمی گردد.

مهری فرشاد در این راستا تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و رسانه ها را اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی، اقدامی ضروری است و باید با بهره گیری از همه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی به ترویج این فرهنگ خداپسندانه و انسان دوستانه در جامعه بپردازیم.

وی با تاکید بر این که هم اکنون تعداد زیادی از بیماران در نوبت دریافت اهدای عضو قرار دارند، ادامه داد: به طور قطع با گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، نه تنها جان تعدادی از همنوعان ما نجات پیدا خواهد کرد بلکه معضل فروش اعضای بدن که به فرصتی برای سوء استفاده سودجویان تبدیل شده نیز مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در ایران بسترهای قانونی، دینی، اجتماعی همه در جهت کمک به فرهنگ اهدای عضو شکل گرفته‌اند و خوشبختانه هیچ جریان قومی، سنتی، فرهنگی و دینی علیه این موضوع وجود ندارد، به همین خاطر رسانه‌ها با فراغ بال می‌توانند به این امر پرداخته و یک عزم ملی را برای این اقدام انسان دوستانه فراهم کنند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه تصریح کرد: از ابتدای امسال از سه خانواده برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی رضایت گرفته شده که یک مورد قبل از اهدا فوت نمود و اعضای دو بیمار دیگر اهدا شد.

وی اظهار کرد: کلیه و کبد هر یک از این بیماران نجات بخش جان بیماران گردید و به آن ها پیوند زده شد.

وی با اشاره به این که اهدای عضو عملی انسانی و خیرخواهانه است که می‌تواند نجات‌بخش بیمارانی شود که به دلایلی چون ابتلا به بیماری‌های گوناگون یا حوادث غیرمترقبه به اعضا و یا نسوج پیوندی نیاز دارند ، خاطرنشان کرد: از خانواده بیماران مرگ مغزی می‌خواهیم که به ندای قلب خود اعتماد کرده و ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اهدای اعضای بیمارشان ، به انسان‌های بیمار و نیازمند عضو زندگی مجدد ببخشند و نعمت سلامتی که بزرگ ترین هدیه خداوندی است را به همنوع خود اعطا نمایند.

به گفته وی ۳۱ اردیبهشت ماه در ایران «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری شده است و هدف آن آگاهی بخشی در مورد این عمل خیر است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.