پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۰۲ مورد

چهارشنبه ١ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١٢:٥٨ ب.ظ   ( بازدید : 539 نفر )

دومین جلسه کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی پویش ملی کنترل فشار خون در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وب دا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و رئیس این کارگروه اظهار داشت : کمپین ملی شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون طرح بسیار بزرگی از سوی وزارت بهداشت است و نتایج مثبت آن در ارتقای سطح سلامت جامعه نمود خوبی خواهد داشت.

دکتر پیمان فیضی تصریح کرد : این کارگروه می کوشد با جلب مشارکت و همکاری های بین بخشی نسبت به اطلاع رسانی گسترده و ارتقاء سطح آگاهی مردم ، کاهش موارد ابتلا به این بیماری و شناسایی افراد مبتلا اقدام لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که پویش ملی «کنترل فشار خون» در صورت اطلاع رسانی بهینه به جامعه می تواند بسیار اثر بخش و موفقیت آمیز عمل کند، عنوان کرد : بطور قطع در خانواده و فامیل نزدیک همه ما افراد مبتلا به پرفشاری خون که هنوز از آن اطلاع ندارند ، وجود دارند و حتی ممکن است عزیزان خود را در اثر عوارض جبران ناپذیر پرفشاری خون از دست داده باشیم .

فیضی با اشاره به این که اطلاعات نظام سلامت از وضعیت بهداشتی و سلامتی مردم مناطق روستایی به دلیل ارتباط نزدیک مردم با بهورزها و مراجعه مستمر به خانه های بهداشت بسیار جامع تر از مناطق شهری است ، خاطرنشان کرد: در شهرها مردم کمتر از خدمات ارزشمند و رایگان مراکز بهداشتی درمانی مطلع و بهره مند هستند و قبل از مراجعه به سطح یک برای دریافت خدمات سلامتی ؛ مستقیم به سطح 2 و پزشکان متخصص مراجعه می کنند .

رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی پویش ملی کنترل فشار خون گفت : تمام تلاش اعضای این کارگروه بر این است که با اطلاع رسانی بهینه به جامعه ، نسبت به مراجعه حداکثری افراد بالای 30 سال ، مادران باردار و بیماران کلیوی به مراکز بهداشتی درمانی ، بیمارستان ها و پایگاه های بهداشتی و سنجش فشارخون این افراد اقدام شود .

به گفته وی از جمله اهداف شکل گیری کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی می توان به ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه (مردم و سیاستگذاران) ، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه، بسترسازی مناسب و اطلاع رسانی برای توجه به کنترل فشارخون بالا به مثابه یک فرهنگ رفتاری و شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا اشاره کرد.

فیضی افزود : افزایش آگاهی جامعه از عوامل خطر اصلی فشارخون بالا (مصرف نمک، کم تحرکی، چاقی، اختلال چربی خون ، مصرف سیگار، الکل و ...)، افزایش آگاهی اجتماعی از پیامدهای اصلی فشار خون بالا (سکته های قلبی، سکته های مغزی، مرگ زودرس) و ایجاد زمینه انگیزشی در رسانه ها و فعالان شبکه های مجازی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از دیگر اهداف فعالیت کارگروه است.

در پایان این جلسه اعضای کارگروه پیشنهادات کاربردی خود را ارائه، که به تایید کارگروه رسید.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.