پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۵۶ مورد

دوشنبه ١٣ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١١:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 372 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: پرخوری سلامت افراد را تهدید می‌کند و یک ماه روزه‌داری راهی برای پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد است.

به گزارش وب دا، نسرین علیزاده با بیان اینکه براساس گزارش‌های مختلف حدود 30 تا 50 درصد از ایرانی ها به کبد چرب مبتلا هستند، اظهار کرد: انباشته شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این عضو حیاتی منجر شود.

وی ادامه داد: کبد نقش مهمی در سوخت‌وساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد و در صورت بروز اختلال در عملکرد آن ، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.

علیزاده افزود: کبد سالم دارای حدود پنج گرم چربی در صد گرم وزن خود است و هرگاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد، به این حالت کبد چرب گفته می‌شود.

وی اظهار کرد: روزه‌داری برای افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند به‌خصوص بیمارانی که کبد چرب خفیف دارند، مفید است. 

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در واقع روزه‌داری صحیح موجب تنظیم مجدد موتور سوخت‌وساز بدن انسان است و چربی‌هایی که در بافت‌ها ذخیره شده‌اند، آزاد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدن را از چاقی احتمالی محافظت خواهد کرد.

علیزاده ادامه داد: بیمارانی که دچار کبد چرب از نوع شدید هستند نمی‌توانند روزه بگیرند و روزه‌داری برای این دسته از بیماران طی ساعات طولانی چندان مفید نیست و  گرسنگی زیاد بیماری آنان را تشدید می کند.

وی گفت: روزه‌داری به‌عنوان یک روش پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد در فرد سالم محسوب می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: بیماری کبد چرب علائمی ندارد و پس از انجام آزمایش خون و یا سونوگرافی می‌توان متوجه بیماری شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.