پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۳۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۷۶۶ مورد

چهارشنبه ١٧ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ٧:٥٤ ق.ظ   ( بازدید : 1822 نفر )

نخستین همایش طب سنتی اسلامی شهرهای خراسان شمالی در شیروان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت درمان و دانشکده پرستاری شیروان:

دکتر سید علی جوادی ، مدیر عامل شرکت پیام آوران طب اسلامی گفت: نخستین همایش تخصصی فعالان طب سنتی و اسلامی شمال خراسان به منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در راستای افزایش توانمندی‌های پزشکان عمومی و همچنین دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی برگزار می‌کند.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترویج‌ فرهنگ‌ِ به‌کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان، کاهش واردات دارو، کاهش هزینه‌های درمانی در کشور، کوتاه شدن مسیر درمان با استفاده از آموزه‌های طب سنتی، بهره‌وری بیشتر فعالیت پزشکان عمومی و ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر شغلی برای پزشکان عمومی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دکتر حسین زارع سرپرست شبکه بهداشت ، درمان و دانشکده پرستاری شيروان در اين همایش گفت: اين گردهمايي، حرکتي در راستاي ارتقاي‌سلامت شهروندان اين منطقه است.

دکتر «زارع» باتوجه به گياهان دارويي موجود در منطقه شمال خراسان افزود: شيروان قابليت هاي فراواني در راستاي احياي طب سنتي دارد.

امام جمعه شيروان نيز در ادامه اين همايش به نقش و جايگاه طب سنتي در اسلام پرداخت و گفت: برگزاري چنين نشست هايي در راستاي شناسايي و تحقيق در ارتباط با طب سنتي در استان حرکت جديدي است که آن را بايد به فال نيک گرفت.

حجت الاسلام «کوثري» ادامه داد: در راستاي شناسايي طب سنتي اسلامي و داروهاي گياهي بايد شناخت جامعه را بالا ببريم زيرا اين طب علاوه بر درمان قطعي برخي بيماري ها در بخش اقتصادي نيز با توجه به موقعيت جغرافيايي شهرستان مي تواند نقش به سزايي داشته باشد.«صفايي» فرماندار شيروان نيز در اين همايش طب سنتي را پيام آور زيبايي هاي طبيعت برشمرد و اظهار داشت: در اين راستا از فعاليت هاي پژوهشي پزشکان فعال در اين حوزه استقبال و از آن ها حمايت مي کنيم.وي در ادامه از فعالان اين عرصه خواست مطالعات تشکيل دهکده سلامت از داروهاي گياهي را در شهرستان انجام دهند.


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.