پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۸۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۰۳۹ مورد

چهارشنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١١:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 702 نفر )

اهدای خون سدی در برابر سرطان کبد

مدیر آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن روز جهانی اهدای خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خون، سرطان کبد و پانکراس و بهبود سلامت قلب و عروق را از مزایای اهدای خون عنوان کرد.

به گزارش وب دا، دکتر جواد هاشمی کاهش وزن، چکاب رایگان و فرایند خون سازی مجدد را از مزایای مهم اهدای خون نامید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت درمان دانشگاه با سازمان انتقال خون همکاری مشترکی دارد؟ خاطرنشان کرد: بانک خون زیر نظر پایگاه فعالیت کرده، بازدید می شود و سالانه دو بار کمیته استانی انتقال خون، با حضور مسئولین معاونت درمان و سازمان انتقال خون برگزار می شود.

وی با اشاره به فرق حجامت با اهدای خون اظهار کرد: حجامت به روش خون گیری برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و میزان خون گرفته شده بسیار کم است.

حصاری ادامه داد: این در حالی است که اهدای خون با هدف کمک به بیماران نیازمند به خون و فراورده های خونی انجام می پذیرد.

مدیر آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: انجام آزمایشات غربالگری hbs و hiv و  سرولوژیک، hb و hcv و hct و تعیین گروه خونی قبل از اهدای خون از اقداماتی است که باید انجام شود.

حصاری با بیان اینکه اهدای خون هر فرد قدرت تاثیر گذاشتن بر سه نفر را دارد، افزود: این امر کمک برای زنده ماندن افرادی است که به خون نیاز دارند.

وی ادامه داد: دانستن اینکه اهداکنندگان برای زندگی دیگران تفاوت ایجاد کرده اند می تواند استرس فرد را برای اهدای خون کاهش دهد لذا باید به خاطر بسپاریم که اهدای خون یکی از آسان ترین راه های موجود برای کمک به دیگران است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.