پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۶۳ مورد

چهارشنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٨ ساعت ٢:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 503 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا پایان روز چهارم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، وضعیت فشار 64 هزار و 919 نفر در این استان سنجش و ثبت شده است.

به گزارش وب دا، دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه سیب، خانه و مراکز بهداشت اظهار کرد: در بجنورد فشار خون 19 هزار و 481 نفر، شیروان 15 هزار و 131 نفر، فاروج 6 هزار و 996 نفر، مانه و سملقان 9 هزار و 971 نفر، جاجرم چهار هزار و 887 نفر و راز و جرگلان پنج هزار و 343 نفر سنجش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه های سیار و مراکز بهداشت بجنورد فشار خون سه هزار و 55 نفر در شیروان یکهزار و 623 نفر و در مانه و سملقان هزار و 357 نفر ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در ایستگاه های سیار و مراکز بهداشت جاجرم 986 نفر، فاروج 530 نفر، گرمه 652 نفر و در راز و جرگلان 248 نفر فشار خونشان کنترل و به ثبت رسیده است.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در چهار روز گذشته فشار خون 251 نفر در بیمارستان بنت الهدی بجنورد سنجش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه فشار خون زمینه ساز ابتلا به بسیاری از سکته های قلبی و عروقی، مغزی و بیماری های کلیوی است افزود: در این طرح ملی، افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی، جامعه هدف هستند.

وی افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 18خردادماه سال جاری آغاز شده و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.