پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۴۵۲ مورد


شناخت، تمرکز، محیط و آشنایی با جنبه‌های منفی و مثبت شخصیت، از مهارت‌های مهم مطالعه است

کارشناس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: شناخت، تمرکز، محیط و آشنایی با جنبه‌های منفی و مثبت شخصیت، از مهارت‌های مهم مطالعه است.
به گزارش وب‌دا، اکرم یزدانی اظهار کرد: در برنامه ريزي درسي دانستن و به کار بردن نکاتی از جمله شناخت خود بسيار مهم و با ارزش است.
وی با اشاره به اینکه شناخت کلي و اساسي از خود که شامل آگاهي به خصوصيات روانشناختي، ظرفيت ها و توانمندي ها است، خاطرنشان کرد: این عوامل به ما کمک مي کند تا به نقطه ضعف هاي خود آگاهي داشته باشيم و در صدد تقويت آنان گام برداريم.
یزدانی تصریح کرد: شناخت احساسات کمک مي کند که بدانيم چه احساساتي برايمان خوشايند است که آن را تکرار کرده و چه احساسي ناراحت کننده و از آن باید دوري کنيم.
کارشناس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: به جنبه‌هاي مثبت و منفي شخصيت خود توجه کنيم تا با بهره گيري از جنبه هاي مثبت و با دوري از خصوصيات منفي به ياد گيري بهتر مطالب بپردازيم.
یزدانی شناخت ديگران را در مهارت مطالعه مهم دانست و گفت: در محيطي که مطالعه مي‌کنيم، نمي توان ديگران را ناديده گرفت لذا ضروري است تا يک شناخت کلي در ارتباط با توانمندي‌ها، نقطه ضعف ها احساسات مثبت و منفي در ديگران داشته باشيم.
وی در مورد شناخت محيط توضیح داد: مطالعه در محيط انجام مي گيرد، محيط مطالعه مکان خاصي است عاري از هر گونه شي مزاحم، پوستر، صداهاي مزاحم مثل تلویزيون، ضبط صوت ، تلفن همراه و سایر موارد.
وی اضافه کرد: در مطالعه تمرکز لازم است يعني هر آنچه که باعث پرت شدن حواس مي شود، در خود، در ديگران و در محيط به حداقل کاهش یابد.
یزدانی با بیان اینکه نکته مهم در بکارگيري روش مطالعه فاکتور زمان است، تصریح کرد: اين شيوه ها زماني جواب مي دهد که به اندازه کافي زمان داشته باشيم، اگر قرار باشد فقط شب امتحان مطالعه کنيم، فرصت مناسب براي بکارگيري مراحل مطالعه وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه پژوهش ها حاکی از آن است که روش پسخبا روش بسیار مفیدی در مطالعه است، گفت: این راه کارآمدتر از روش روخوانی ساده مطالب است. 
وی اضافه کرد: در این روش به خود پس دادن مطالب، نقش بسیار مهمی دارد، اختصاص بخش عمده زمان مطالعه به یاد آوری فعال مطالب بهتر از آن است که تمام وقت خود را صرف خواندن و باز خواني مطلب کنيم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.