پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۳۷۴ مورد

چهارشنبه ١٢ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٣:٤٨ ب.ظ   ( بازدید : 446 نفر )

آموزش، پیشگیری و درمان، سه اقدام مهم معاونت بهداشتی دانشگاه درمورد ایدز (HIV)

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، گفت: آموزش، پیشگیری و درمان، سه اقدام مهم معاونت بهداشتی دانشگاه در خصوص پیشگیری از گسترش ایدز (HIV) است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، رضا فاضلی اظهار کرد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری معاونت بهداشتی با یک پزشک عمومی و یک متخصص به افرادی که در معرض ابتلا قرار دارند و یا به این بیماری مبتلا شده‌اند، خدمات آموزشی، درمانی، مراقبت، پیشگیری و کاهش آسیب ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مرکز با انجام تست در کمتر از 20 دقیقه وضعیت ابتلا به ایدز (HIV) مشخص شده و عموم مردم می‌توانند برای دریافت مشاوره و اطلاع از وضعیت سلامت جسم خود به مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خدمات دارویی به بیماران مبتلا به ایدز رایگان است، خاطرنشان کرد: سالانه دو مرتبه بار ویروسی بیماران به صورت رایگان آزمایش شده و با توجه به وضعیت درمان و شرایط جسمی سالانه دو بار GT4 انجام می شود.

فاضلی افزود: هماهنگی با بهزیستی و کمیته امداد برای ارائه بسته غذایی به بیماران مبتلا، آزمایش فرد مبتلا به ایدز توسط فوکال پوینت ایدز (HIV) که متخصص عفونی است، مشاوره و آموزش با انتشار پمفلت، بروشور و تراکت، آزمایش رایگان، توزیع لوازم پیشگیری و سرنگ و معرفی بیماران معتاد به مراکز متادون درمانی و تقبل هزینه درمان متادون از دیگر خدماتی است که معاونت بهداشتی دانشگاه به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می دهد.

وی ادامه داد: معرفی بیماران به مراکز حمایتی، واکسیناسیون، آزمایش شریک جنسی فرد مبتلا، انجام آزمایش هپاتیت و پروفلاکس رایگان برای افرادی که رفتار پر خطر دارند، از برنامه‌های معاونت بهداشتی دانشگاه است.

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: حمایت اجتماعی یکی از مهمترین نیازهای یک بیمار مبتلا به ایدز است، زمانی که حمایت اجتماعی از این افراد در جامعه وجود داشته باشد افراد راحت تر می توانند بیماری خود را اعلام کنند و روند درمان را به پیش ببرند.

فاضلی گفت: تعدادی از این بیماران با توجه به شرایط بیماری که دارند توان کار کردن را ندارند در نتیجه بیکار هستند و ارائه بسته های حمایتی یکی دیگر از نیازهای ضروری این افراد است


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.