پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۹۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۱۴۴ مورد

یكشنبه ١٦ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 186 نفر )

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، گفت: مهم‌ترین دلیل ابتلا به ایدز در این استان، رفتارهای پرخطر جنسی و در مرحله بعد اعتیاد است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، رضا فاضلی با بیان اینکه 98 بیمار مبتلا به ایدز در این استان شناسایی شده است، اظهار کرد: اکنون 60 نفر از بیماران در این استان ساکن هستند.

وی ادامه داد: 38 بیمار دیگر فوت کرده و یا از این استان مهاجرت کرده اند.

وی با بیان اینکه عمده دلیل ابتلا به ایدز رفتارهای پر خطر جنسی است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید در این حوزه آگاهی خود را با دریافت مشاوره از طریق مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزایش دهند.

فاضلی در بخشی از سخنان خود پیشنهاد داد: دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای آگاهی کارمندان خود با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به منظور برگزاری دوره های آموزشی مربوط به بیماری ایدز تفاهم نامه منعقد کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، از صدا و سیما نیز خواست تا با دعوت از پزشکان و مشاورین مربوطه در راستای افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری ایدز برنامه تهیه کند.

فاضلی با اشاره به اینکه خدمات متنوعی از جمله مشاوره، ارائه لوازم پیشگیری در برقراری روابط جنسی بی خطر، ارائه داروهای رایگان، پخش تراکت آموزشی، سرنگ، آزمایش HIV، واکسیناسیون و غیره به منظور پیشگیری از افزایش ابتلا به ایدز از سوی این معاونت ارائه می شود، یادآور شد: خانواده ها خطر ابتلا به جوانان خود به بیماری ایدز را جدی بگیرند.

وی مهم ترین موضوع در مورد جلوگیری از افزایش آمار افراد مبتلا به ایدز را، افزایش آگاهی در قالب مطالعه و شرکت در دوره های آموزشی عنوان کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.