پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۳۷۲ مورد

چهارشنبه ١٩ تیر ١٣٩٨ ساعت ٢:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 582 نفر )

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای 45 پروژه کلیدی دولت دوزادهم در این حوزه، افتتاح و راه اندازی بیمارستان امام حسن (ع) با 320 تخت در بجنورد اردیبهشت 96 و راه اندازی بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی با 218 تخت در شیروان را از اهم این اقدامات خواند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر علی نظری افتتاح ساختمان مرکز اورژانس 115 شهری شیروان در بهمن 96، افتتاح پایگاه  115 شماره چهار شهری بجنورد، افتتاح ساختمان پایگاه 115 شماره سه شهری بجنورد، افتتاح پایگاه 115 شهری راز، خریداری و نصب بی سیم های دیجیتال تمامی پایگاه های اورژانس 115 استان و تجهیر و نصب سی تی اسکن دیجیتال 16 اسلایس زیمنس در بیمارستان امام حسن(ع) را از اهم فعالیت های انجام شده دانست.

وی نصب و راه اندازی دستگاه اسپیرومتری در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد، راه اندازی دستگاه آندوسکوپی بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی، راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد، نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام رضا (ع) و افتتاح بخش انكولوژي در بيمارستان امام علي (ع) بجنورد را از برنامه های اجرا شده دولت دوازدهم در حوزه درمان خراسان شمالی ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم مرکز تشخیص و درمان سرطان بجنورد در بیمارستان امام علی (ع) و دستگاه شتاب دهنده خطی مرکز تشخیص و درمان سرطان این بیمارستان راه اندازی شد.

دکتر نظری با اشاره به پیگیری توسعه بیمارستان جواد الائمه شهرستان جاجرم، اضافه کرد: توسعه بخش روان زنان با 22 تخت در بیمارستان امام رضا(ع)، افزایش تخت  NICUدر بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان با چهار تخت، افزایش تخت ICU در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان با چهار تخت و ایجاد بخش سوختگی با 25 تخت در بیمارستان امام علی (ع) در سال 95 از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی به بهسازی و افزایش تعداد LDR در بیمارستان بنت الهدی با 20 تخت اشاره کرد و گفت: بهسازی و افزایش تعداد LDR در بیمارستان امام خمینی (ره) با هفت تخت، بهسازی و افزایش تعداد LDR در بیمارستان جواد الائمه (ع) با دو تخت، بهسازی و افزایش تعداد LDR در بیمارستان شهدای فاروج با دو تخت و بهسازی و افزایش تعداد LDR در بیمارستان پورسینا شهرستان مانه و سملقان با دو تخت در سال 95 اجرایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزایش تخت دیالیز در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان با دو تخت، راه انداری کلینیک های ویژه در بجنورد، جاجرم و شیروان، ایجاد و راه اندازی مرکز تشخیص و درمان سرطان، راه اندازی  بخش دو icu  با پنج تخت در بیمارستان امام علی (ع) و تجهیز بخش CT اسکن بیمارستان شیروان به دستگاه CT  اسکن 16 اسلایس جدید را از طرح هایی خواند که در دولت دوازدهم اجرای شد.

دکتر نظری اضافه کردن 28 دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی به ناوگان آمبولانس دانشگاه، راه اندازی چهار پایگاه اورژانس 115 جاده ای در رضا آباد شیروان، حصار گرمخان، قلعه جق، غلامان، راه اندازی بخشCCU  بیمارستان جوادالائمه، راه اندازی بیمارستان 32 تختخوابی مانه و سملقان اسفند 93، توسعه بیمارستان بنت الهدی با افزایش تعداد تخت ها از 114 تخت در سال 92 به تعداد 147 تخت در سال 93، و مشارکت در راه اندازی بخش دیالیز (بخش خصوصی) در مانه و سملقان درمانگاه فرهنگیان را از برنامه های اجرایی دانست.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه های در حال ساخت معاونت درمان اشاره کرد و افزود:  پروژه توسعه بیمارستان جواد الائمه شهرستان جاجرم از 32 تخت به 64 تخت، پروژه توسعه بیمارستان پورسینا شهرستان  مانه و سملقان از 32 تخت به 96 تخت، توسعه تخت های ویژه (ICU.NICU, PICU)  به تعداد 42 تخت، تاسیس بیمارستان وحدت شهرستان راز و جرگلان با 32 تخت و      تجهیز و راه اندازی دپارتمان جراحی قلب باز بیمارستان امام حسن (ع) اجرایی می شود.

دکتر نظری راه اندازی بخش بستری روانپزشکی با 30 تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) و توسعه و بهسازی بخش اورژانس این بیمارستان، راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان‌های شهدای فاروج و جواد الائمه جاجرم، راه اندازی پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای به تعداد 21 پایگاه (5شهری-16 جاده ای) تا چهار سال آینده و استاندارد سازی فضا‌های درمانی و  تجهیزات پزشکی بیمارستان ها را از پروژه های در حال ساخت ذکر کرد.

وی همچنین راه اندازی سوله بحران، راه اندازی مرکز EOC. MCMC.  و دیسپج و راه اندازی امداد هوایی را از طرح های در دست ساخت معاونت درمان عنوان کرد که در زمان خدمت هیئت دولت دوازدهم کلید خورده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.