پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۱۰۸ مورد

یكشنبه ٢٣ تیر ١٣٩٨ ساعت ٧:١٦ ق.ظ   ( بازدید : 460 نفر )

تغذیه با شیر مادر ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه با شیر مادر ریسک ابتلا به عفونت‌های تنفسی، گوارشی، اسهالی و بیماری های سرطان را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر، هزینه ای در بر ندارد، اما سود زیادی برای سلامت مادر و جامعه به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نگرانی در مورد نوزادانی که پیش از موعد متولد می شوند، رشد نکردن کامل مغز است، خاطرنشان کرد: مطالعات جدید نشان داده تغذیه با شیر مادر تاثیر بسزایی در رشد نوزاد، به ویژه نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، دارد.

وی ادامه داد: میزان بافت مغز و سطح قشری مغز نوزادان زودرسی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، بیشتر از نوزادان زودرسی است که تغذیه ای غیر از شیر مادر دارند زیرا شیر مادر حاوی ترکیباتی است که به تکامل مغز کمک می کند.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه گفت: شیر مادر به دلیل ترکیبات ضد التهابی، سیستم ایمنی بدن نوزاد را تقویت کرده و از بروز بیماری‌های خود ایمنی جلوگیری می‌کند.

علیزاده به مزایای شیر دهی برای مادر اشاره کرد و یادآور شد: شیردهی احتمال سرطان سینه در مادر را کاهش داده و افسردگی پس از زایمان در مادرانی که فرزندان خود را شیر می دهند، کمتر دیده می شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.