پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۲۱۰ مورد

سه شنبه ٢٥ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٤٤ ب.ظ   ( بازدید : 530 نفر )

پرکاری تیروئید عامل پوکی استخوان و نازایی

پزشک فوق تخصص داخلی و غدد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، سقط ، نازایی و پوکی استخوان زودرس را عارضه مهم پرکاری تیروئید درمان نشده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر فاریا جعفرزاده با اشاره به شیوع بالای پرکاری تیروئید در زنان نسبت به مردان گفت: تحمل شرایط و علایم در مبتلایان به پرکاری تیروئید سخت تر از مبتلایان به کم کاری تیرویید است.
وی به علایم و نشانه های پرکاری تیروئید اشاره کرد و افزود: کاهش وزن، بیرون زدگی چشم، پراشتهایی، کم خوابی، اضطراب، لرزش بدن ، تپش قلب، پرادراری ، خارش پوست، تغییرات شکل ناخن ، تعریق شدید، آریتمی قلبی، ریزش مو و ... از علایم پرکاری تیروئید است.
وی با بیان این که پرکاری تیروئید گاهی با کانسر (سرطان) اشتباه گرفته می شود، تصریح کرد: بروز این بیماری در سنین بالا خطرناک و با عوارض زیادی همراه است ، بنابراین تشخیص صحیح و درمان به موقع این اختلال در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر لازم و ضروری به نظر می رسد.
وی با بیان این که درمان پرکاری تیروئید، طولانی است، اظهار داشت: دارو درمانی، مصرف ید و جراحی جزو درمان های این بیماری به شمار می رود که با توجه به تشخیص پزشک متخصص ، درمان مناسب برای بیمار آغاز می شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.